عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۲۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
در قالب کاروان های حج و زیارت:
ثبت‌نام سفر عتبات در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت تا دهم اسفندماه انجام می‌شود و مشتاقان تشرف به این سفر زیارتی می‌توانند در یکی از کاروان‌های زمینی و هوایی نام‌نویسی کنند.

عقیق: سفرهای زیارتی به عتبات در ماه اخیر شاهد افزایش قیمت بود؛ تا جایی که حتی از نیمه دوم بهمن‌ماه هزینه این سفرها تا حدود ۱۵ درصد گران شد و زائران برای ثبت‌نام در کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت باید مبلغ بیش‌تری از هزینه اعلام شده در اوایل بهمن‌ماه بپردازند.

آغاز ثبت‌نام سفر عتبات تا ۱۰ اسفند و احتمال افزایش هزینه‌ اعزام

اکنون ثبت‌نام در کاروان‌های عتبات تا دهم اسفندماه آغاز شده است و مشتاقان زیارت عتبات می‌توانند در ماه شعبان و اعیاد شعبانیه به اعتاب مقدسه عراق مشرف شوند. البته به نظر می‌رسد از ۱۱ اسفندماه که در آستانه نیمه شعبان است، اعزام‌‌ها با قیمت جدید آغاز خواهد شد و در صورت اختصاص پیدا نکردن ارز با قیمت مناسب به این سفرها، هزینه سفر عتبات افزایش یابد. 

هزینه سفر عتبات تا ۱۰ اسفند چقدر است؟

هم‌اکنون هزینه سفر عتبات به صورت هوایی از حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون و ۵۰۰ و به صورت زمینی از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که تفاوت اصلی هزینه سفرها مربوط به اسکان زائران در عراق است. همچنین سفرهای ارزان قیمت عتبات نیز با قیمت ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان انجام می‌شود که این سفرها زمینی هستند.

با برنامه‌ریزی دفاتر زیارتی، سفر به عتبات بدون نیاز به اخذ ویزا به صورت زمینی و هوایی در حال انجام است و زائران می‌‌توانند تا برای سفر به عتبات تا دهم اسفندماه برنامه‌ریزی و ثبت‌نام کنند.

به گزارش فارس، سفر عتبات به مدت یک هفته از سوی دفاتر زیارتی صورت می‌گیرد که زائران سه شب در کربلا، سه شب در نجف و یک شب در کاظمین اقامت داشته و به صورت عبوری به زیارت امامین عسکریین علیهم‌السلام در سامرا نیز مشرف می‌شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین