عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۰۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرد.

عقیق:

شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه ای هتک حرمت نسبت به ساحت مقدسقرآن کریم را محکوم کرد، متن بیانیه به شرح ذیل است:

بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در محکومیت اهانت به قرآن کریم
بسم‌الله الرحمن الرحیم

«یُریدون لِیُطفِئوا نورَ اللهِ بِاَفواهِهم و اللهُ متمُّ نورهِ و لو کرِهَ الکافرون» [صف/8]
 
قرآن عزیز کتاب جامع هدایتگر برای جهانیان و همه مردم است (هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ) که آنها را از غل‌و زنجیر مکاتب مادی کفر و ضلالتِ برآمده از جاهلیت قدیم و مدرن نجات داده (وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ) و با ارج‌نهادن به ارزش‌های فطری، معنوی و اخلاقی مانند آزادی، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و برادری به پایدار‌ترین راه هدایت کرده و می‌کند (یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ). اهانت به مقدسات اسلامی حادثه بسیار تلخ و ناگواری است كه تنها یك حركت سفیهانه از مشتی مزدورِ فرومایه نیست؛ بلکه اقدامی از سر استیصال مدعیان دروغین حقوق بشر و آزادی است كه به‌ویژه پس از پیروزی‌های پیاپی جبهه مقاومت در مصاف دو جبهه «اسلام و استکبار» سیاست اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی را پیش گرفتند. اهانت‌های مذبوحانه به مقدسات، پیامبر اعظم(ص) و قرآن کریم یک پرده‌ از زنجیره ننگین مقابله با اسلام و نشانه شکست در سیاست‌های جنگاورانه و خشن علیه مسلمانان طی چهارده قرن گذشته است. دشمنان شیطانی اسلام می‌پندارند می‌توانند نور این آفتاب عالمتاب را با فوت‌کردن خاموش کنند (یُریدون لِیُطفِئوا نورَ اللهِ بِاَفواهِهم) و اگر خود را در پرده ظلمت شب فروبرند با این چشمه نور مقابله کنند؛ غافل از اینکه در مقابل این آفتاب بلند عالمتاب و هستی بخش، این ذره‌ها نه تنها بی‌ارزش‌اند بلکه هلاکت و نابودی آنها را رقم خواهد زد. تاریخ اسلام سند زنده‌ای است بر تحقق عینی وعده قرآن مبین که ایزد تعالی آن را پرنورتر و درخشان‌تر می‌کند؛ هرچند کافران را خوش نیاید (و اللهُ متمُّ نورهِ و لو کرِهَ الکافرون).
 
دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم، کتاب آسمانی بیش از یک‌چهارم جمعیت جهان (حدود دو میلیارد مسلمان)، در سوئد و هلند را قاطعانه محکوم کرده و تأکید می‌نماید:
 ‌نئولیبرالیسم غرب بر‌اساس کدامین مبانی، توهین به مقدسات دیگر ادیان را در افکار عمومی مردم خود نشانه آزادی بیان جلوه می‌دهد و آن را با عقلانیت و آزادی بیان سازگار می‌داند؟
 ‌عاملان و افرادی كه دست به چنين عمل زشت و پلیدی زده‌اند مجازات خود را خواهند داشت؛ ولی بخش عمده اين گناه و مسئوليت اصلی آن متوجه مسئولان کشورهای سوئد و هلند و شرکای شرور آنهاست.
 ‌توهین و اهانت به دیگران، شیوه‌­ دفاعی منسوخ و نشانه فرافکنی و اختلال شخصیت فکری اومانیستی خودشیفته و ناکارآمد غرب متأثر از ترس و اضطراب و درماندگی است. زمان آن رسیده که نظام فلسفی سکولار و لائیک غرب به‌جای نشانه‌رفتن انگشت اتهام به‌سوی نظام وحیانی و متأله تمدن اسلامی و عاری دانستن خود از عیب‌ونقص، برای کاهش احساس گناه، راه بازیابی هویتی و جلوگیری از انسداد تمدنی خود را در بازگشت به یگانه خالق هستی و پایان‌دادن قهر چند قرن خود با یکتای بی‌همتا جستجو کند که همانا یگانه راه رستگاری و سعادت است.
مسلمانان، موحدان و آزادی‌خواهان راستین جهان با تمسک به آموزه وحیانی «وَ لا تَسُبُّوا الَّذينَ يَدعونَ مِن دونِ اللّهِ» هرچند ناسزاگویی به مقدسات حتی مشرکان و کافران را بر خود حرام می‌دانند، لکن با مقابله آگاهانه و خردورزانه نسبت به این حرکات مذبوحانه و شیوه‌های نفرت‌بار اسلام‌ستیزی اعلام انزجار می‌كنند.
دستگاه‌های فرهنگی، سیاسی و بین‌المللی نظام با استفاده از ظرفیت حقوقی، دیپلماسی و فرهنگی خود این اقدام را مورد پیگیری قرار دهند و صدای اعتراض حق‌طلبان را به گوش جهانیان برسانند و تدابیر لازم را برای پیش‌گیری و تکرار هتک حرمت اتخاذ کنند.
 فتنه اسلام‌هراسی و توهین به مقدسات اسلامی توطئه شیطانی دیگر از سرکردگان رژیم غاصب و اشغالگر قدس شریف و ایادی جیره‌خوار آنهاست که هر چه موج اسلام‌گرایی در جهان فراگیرتر می‌شود نابودی خود را که امری محتوم است نزدیک‌تر می‌بینند و اشغالگران کودک‌کش صهیونیست باید بدانند که این رفتارهای جنون‌آمیز سعی باطل بوده و تغییری در سرنوشت آنها یعنی نابودی رژیم جعلی صهیونیستی نخواهد داشت.
 
در پایان، از مجامع بین‌المللی امید می‌رود جسارت به ادیان الهی و مقدسات را که قلب تمام پیروان ادیان الهی و دیگر آزادگان را به درد آورده است، ممنوع و محکوم کنند و از رهبران ادیان دینی نیز انتظار می‌رود مواضع محکم بازدارنده در این خصوص اتخاذ نمایند. همچنین نفی این دروغ‌پراکنی‌ها از‌سوی تمام دولت‌های اسلامی و دولت‌های مستقل و آزاده نیز مورد انتظار جدی است. دولت مردان کشورهای اسلامی هوشیار باشند که اگر غیر این عمل نموده و سکوت اختیار کنند، بی‌شک این سکوت ذلیلانه آنها در برابر بی‌حرمتی به ساحت مقدس قرآن، دولت‌های آنها را به ذلت ابدی خواهد کشاند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین