عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۰۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
افضلی خبر داد؛
معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از بهره برداری کامل مقام حضرت زینب(س)در اربعین سال ۱۴۰۲ خبر داد.

عقیق: یوسف افضلی معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در گفتگویی در خصوص اقدامات جدید و فعالیت‌های تازه این ستاد گفت: اگر عراقی‌ها همکاری لازم را داشته باشند، صحن حضرت زهرا (س) را تحویل می‌دهیم. این اتفاق قرار بود در روز ولادت حضرت زهرا (س) صورت بگیرد که به دلایل پیش روی عراق این امر انجام نشد.

وی همچنین در خصوص بازسازی مقام حضرت زینب (س) در تل زینبیه (س) ادامه داد: مقام حضرت زینب (س) برای اربعین سال ۱۴۰۲ به صورت کامل بهره برداری می شودو هم اکنون کاشی کاری‌ها شروع شده است.

افضلی با تاکید بر اینکه یکی از آرزوهای شهید حاج قاسم سلیمانی رسیدگی به صحن و سرای سامرا و گستردگی آنها شبیه کربلا و نجف باشد، گفت: از آنجایی که شهید سلیمانی همیشه دوست داشت که سامرا شبیه کربلا و نجف بازسازی و مورد رفت و آمد باشد؛ برای تحقق چنین چیزی به تازگی قرارداد استحکام ستون های گنبد ولاغر سازی و مقاوم سازی ستون های مرقد مطهر امامین عسگریین در سامرا بسته شده است.

وی افزود: بعد از تخریب گنبد امامین عسگریین (ع) ایران توانست گنبد را بسازد ولی مقاوم سازی انجام نشد که این امر از سوی ستاد بازسازی استان کرمان از بهار ۱۴۰۱ در حال انجام است.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین