عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
پس از رحلت آیت الله طالقانی و استعفای آیت الله منتظری از امامت جمعه تهران، ۲۸ دی ماه ۵۸، آیت الله خامنه ای، نخستین نماز جمعه را بعنوان سومین و آخرین امام جمعه منصوب از طرف امام اقامه کرد.

عقیق: بیست و هشتم دی ماه سال ۱۳۵۸، نخستین نماز جمعه به امامت حضرت آیت اللّه سیدعلی خامنه ای در دانشگاه تهران برگزار شد.

آخرین امام جمعه منصوب امام خمینی (ره) در تهران که بود؟

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، ۲۴دی ماه ۱۳۵۸، ایشان را به عنوان امام جمعه تهران منصوب کردند و تصاویری از اولین نماز جمعه به همراه توضیحات آن منتشر شده است.

در توضیح این تصاویر آمده است:

تصاویری از اقامه نخستین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله خامنه ای در ۲۸ دی ۱۳۵۸ پس از حکم انتصاب حضرت امام خمینی پس از رحلت آیت الله طالقانی و استعفای آیت الله منتظری از امامت جمعه تهران، ۲۸ دی ماه ۵۸، آیت الله خامنه ای، نخستین نماز جمعه را بعنوان سومین و آخرین امام جمعه منصوب از طرف امام اقامه کرد.

 

آخرین امام جمعه منصوب امام خمینی (ره) در تهران که بود؟

در ابتدا، آیت الله منتظری طی سخنانی، امام جمعه ی جدید را اینگونه معرفی می کند: «حال که من نتوانستم در خدمت شما باشم، برادر مجاهد ما حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای خامنه ای، که هم از لحاظ علمی و هم عملی مورد تایید امام و همه ی دوستان هستند، به امامت نمازجمعه برگزیده شده اند. من هم یکی از ارادتمندان به ایشان هستم و اگر من خطیب نیستم، ایشان خطیب هستند و خطابه یکی از ارکان نمازجمعه می باشد.»

 

آخرین امام جمعه منصوب امام خمینی (ره) در تهران که بود؟

آیت الله خامنه ای هم خطبه نخست نماز را با سپاس از امام و فروتنی نسبت به انتصاب ایشان آغاز می کند: « ...و سپاس از امام امت، از این که سخنگوی این جمعیت عظیم را و امام جماعت این جمع را آن کسی قرار داده است که به ضعف و عجز خود معترف است. «اللّهم انّ هذا مقام اولیائک و احبّائک» این مسند اولیای بزرگ خداست، این مسند صالحان و شایستگان است.»

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین