عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
توسط معاون فرهنگی اعتکاف قم صورت گرفت؛
سخنرانی، مداحی، مناجات، کرسی های تلاوت با رویکرد تدبر در قرآن، روایت‌گری سیره شهدا، حضور پیکر شهدا، مائده آسمانی، اندکی تدبر، آبشار رحمت، زیست مومنانه، رفیق شهیدم و حلقه معرفت از جمله برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده برای معتکفین امسال است.

عقیق: حجت الاسلام سید محمد مهدی فروتن، معاون فرهنگی اعتکاف قم امروز در نشست رسانه ای ستاد مرکزی اعتکاف قم در خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا فضایی برای تفکر، مناجات با خدا و دوری از هیاهوی‌های دنیوی ایجاد کنیم، اظهار کرد: اعتکاف صرفا یک امر عبادی و فردی نیست و رشد جمعی در اعتکاف بسیار حائز اهمیت است به همین خاطر تاکید شده است که معتکفین در کنار هم جمع شوند و اعمال را انجام دهند.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته یک مسجد برای دانش آموزان دختر و یک مسجد برای دانش‌آموزان پسر در نظر گرفته می‌شد، اما با تلاش های صورت گرفته تعداد مساجد دانش آموزی افزایش یافت و در سال جاری سه مسجد برای دانش آموزان پسر و دو مسجد برای دانش آموزان دختر مهیا شده است.

حجت الاسلام فروتن افزود: تلاش شده است که خادم‌های اعتکاف رویکرد فرهنگی داشته باشند به همین خاطر آموزش‌های ویژه‌ای برای آن افراد تدارک دیده شده است تا تکریم معتکفین ویژه‌تر از سال های قبل باشد.

معاون فرهنگی اعتکاف قم خاطرنشان ساخت: سخنرانی، مداحی، مناجات، کرسی های تلاوت با رویکرد تدبر در قرآن، روایت‌گری سیره شهدا، حضور پیکر شهدا، مائده آسمانی، اندکی تدبر، آبشار رحمت، زیست مومنانه، رفیق شهیدم و حلقه معرفت از جمله برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده برای معتکفین امسال است.

وی با اشاره به زیست مومنانه و لزوم ترویج آن در جامعه اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که معتکف‌ها به سمتی بروند که تمرینی برای زیست مومنانه و تقوای اجتماعی داشته باشند؛ زیرا جامعه امروز ما به تقوای جمعی و تقوای اجتماعی نیازمند است به همین خاطر تلاش شده است که معتکفین بتوانند در فضای اعتکاف تمرینی برای زیست مومنانه داشته باشند و این امر در زندگی آنان و بدنه جامعه نیز جاری شود.

حجت الاسلام فروتن با اشاره به حضور مبلغین در مراسم اعتکاف بیان کرد: با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت تبلیغات ۳۰۰ مبلغ در مساجد حضور پیدا می کنند، برای مبلغین دوره‌های توانمندی برگزار شده است تا بهترین خروجی و عملکرد را داشته باشند.

معاون فرهنگی اعتکاف قم در پایان سخنان خود با اشاره به تقارن ایام اعتکاف با دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان ساخت: امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت عظیم دهه فجر انقلاب اسلامی برای جهاد تبیین استفاده کنیم.

گفتنی است: علاقه مندان برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف در قم برای ثبت نام از یکشنبه ۲۵ دی تا جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ از طریق سایت ستاد مرکزی اعتکاف قم به نشانی: www.itikaf.ir اقدام نمایند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین