عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۹۴۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
در آستانه ماه رجب:
چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه جلسه مشترکی میان مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و مدیران مردمی اعتکاف درخصوص روند و چگونگی مراسم اعتکاف امسال برگزار و درباره چگونگی برگزاری این برنامه تصمیم‌گیری می‌شود.

عقیق: روند شیوع بیماری کرونا مجدداً در کشور کمی نگران کننده شده و مسئولان بهداشتی کشور بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن تاکید دارند. در آستانه ایام البیض امسال ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب که مصادف با ۱۵ تا ۱۷ بهمن‌ماه است، خبرهایی از لغو یا محدودیت برگزاری مراسم اعتکاف امسال به گوش می‌رسد.

بعید است کرونا مانع اعتکاف امسال باشد

براساس شنیده‌های خبرنگار خبرگزاری فارس از یک مسئول مرتبط با اعتکاف‌در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف امسال هنوز ابلاغیه‌ای از سوی ستاد ملی کرونا ارسال نشده و بعید است محدودیتی نیز وجود داشته باشد.

چهارشنبه چگونگی برگزاری اعتکاف امسال بررسی می‌شود

بناست روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه جلسه مشترکی با حضور مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و مدیران مردمی اعتکاف در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شود تا در خصوص روند و چگونگی مراسم اعتکاف امسال هماهنگی و جمع‌بندی صورت گیرد.

البته روند برگزاری مراسم اعتکاف در شهرهای مختلف کشور متفاوت است و در برخی از شهرها تنها یک مراسم مرکزی برگزار می‌شود و در برخی از شهرها مانند تهران، مراسم گسترده‌تر است.

به گزارش فارس، اعتکاف در اصل به معنای محبوس ماندن و مدتی طولانی در کنار چیزی بودن است و در اصطلاح شرع به معنای توقف در مساجد برای عبادت است که حداقل آن سه روز است و شرط آن روزه داشتن و ترک بعضی دیگر از لذائذ است. یکی از ایام سفارش شده برای اعتکاف روزهای ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب مشهور به  ایام البیض است. در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به دلیل شیوع بیماری کرونا مراسم معنوی اعتکاف در کشور برگزار نشد. البته در برخی از مناطق و شهرها در سال ۱۴۰۰ به صورت محدود مراسم اعتکاف وجود داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین