عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور امروز ۲۱ دی ماه از سوی دولت به مجلس ارائه شد که نشان از افزایش بودجه مساجد در دستگاه‌های مختلف دارد.

عقیق: لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور امروز ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ بعد از حدود یک ماه تأخیر از سوی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

افزایش ۲ برابری بودجه مرکز رسیدگی به امور مساجد

براساس پیشنهاد دولت، در بودجه سال ۱۴۰۲، برای مرکز رسیدگی به امور مساجد، عدد ۹۸ میلیارد تومان پیشنهاد شده است که نسبت به بودجه سال گذشته که حدود ۴۰ میلیارد تومان بود، افزایش حدود ۱۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. بودجه مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران که به صورت مستقیم اختصاص خواهد یافت. بودجه این مرکز در سال ۱۳۹۹، ۳۱۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود.

همچنین امسال در ردیف بودجه‌های متفرقه نیز مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال برای احداث و تکمیل مساجد، مصلی و اماکن فرهنگی و مذهبی پیش‌بینی شده است.

بودجه مساجد در سازمان‌ها و نهادهای دیگر

در بودجه سازمان اوقاف و امورخیریه نیز بندی با عنوان برنامه حمایت از فعالیت‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بسیج محلات با رویکرد افزایش تعداد حافظان و قاریان برنامه‌های قرآنی در بقاع متبرکه با مبلغ حدود ۴۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

در بودجه سازمان تبلیغات اسلامی نیز بندی با عنوان برنامه حمایت از فعالیت‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بسیج محلات با عدد ۱۶۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

در بودجه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز عدد ۹۷ میلیارد تومان برای ساماندهی و راهبری فعالیت های قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بسیج محلات در نظر گرفته شده است.

بودجه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز که در ذیل ردیف بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر می‌شود، برای سال ۱۴۰۲، عدد ۴۷۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین