عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
نوبت دیدار؛ حاج اکبر بازوبند درباره دیدار مداحان با مقام معظم رهبری می‌گوید:
قصیده مفصلی درباره ولادت حضرت زهرا (س) است. حضرت آقا فرمودند روز ولادت درباره ولادت خوانده شود و همه مداحان از ایشان فیض بردیم. حضرت آقا فرمودند: هر مجلسی که می‌رویم یک غزلی که آموزنده است بخوانیم.

عقیق- علی جواهری: «جلسات رهبر انقلاب اسلامی با مداحان برکات بسیاری داشته است. یکی از برکات این جلسات نظم و انضباطی است که امروز در هیئت شاهد آن هستیم.» اکبر بازوبند مداح و پیرغلام اهل بیت(ع) با تاکید به این موضوع به خبرنگار عقیق می گوید: «در تمام جلسات دیدار مداحان با آقا، از سال اول تا الان حضور داشتم و مداحان بزرگی هم بودند مثل آقایان هاشمی، کربلایی، علی‌اکبر کاظمی و دیگر دوستان؛ در اصل دیدار پدر فرزندی است و علاقه‌ای که اهل‌بیت و ائمه (ع) به مداح داشتند. تاریخ نشان می‌دهد این افراد باعث می‌شدند جامعه به سمت دین و قرآن حرکت کند.»

محبتی دو طرفه میان جامعه مداح و حضرت آقا

حاج اکبر با بیان خاطره ای از دیدار مقام معظم رهبری با صمیمت ارتباط جامعه هیئتی و مداح و حضرت آقا تاکید می کند و می گوید: «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال اول در دوره ریاست‌جمهوری‌شان به منزل آقای کربلایی رفته بودند و آقای کربلایی نبود. در زدند و در را باز می‌کنند؛ گفتند: اجازه هست بیاییم تو؛ می‌گویند شما؟ گفتند: آقا آمده در سرای امامزاده معصوم (ع)؛ آقا می‌آید و می‌نشیند. مقام معظم رهبری آن زمان رئیس‌جمهور بودند. بین همسر آقای کربلایی و آقا صحبت‌هایی ردوبدل می‌شود؛ اول سؤال کردند: حاجی کربلایی کجاست؟ گفت: جبهه است. ایشان در زمان جنگ بیشتر در جبهه بود. آقا گفته بود: خواسته‌ای دارید؟ خانم حرفی زده بود که یک دنیا ارزش داشت، گفته بود: هیچ کاری نداریم؛ دو فرزندم شهید شدند و همسرم هم در جبهه است. حاضرم خودم هم کشته شوم و تسلیم دشمن نشویم. ما تسلیم نمی‌شویم چون تمام هدف دشمن این است که از اول انقلاب تا امروز ما در یک خط دیگر باشیم.

آقا بسیار بیدار هستند. وقتی سال اول خدمت حضرت آقا رسیدیم، آقای سیدمصطفی هاشمی گرداننده بود. آقای کربلایی بلند شد که بخواند و راجع‌به آقا صحبت کند. حضرت آقا به آقای کربلایی فرمود: ما آمدیم و شما نبودید. گفت: جبهه بودم. امیرالمؤمنین هم به خرابه‌ها سر می‌زد. شما هم کار جدتان را کردید. صحبت‌هایی بین‌شان ردوبدل شد و غزلی که خود آقای کربلایی سروده بود که

«بزرگ فلسفه قبل شاه دین این است/ که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است

نه ظلم کن به کسی نی به زیر ظلم برو/ که این مرام حسین است و منطق دین است

حسین مظهر آزادگی و آزادی است/ خوش آن کسی که چنینش مرام و آیین است».

آقای کربلایی در ایام ولادت حضرت زهرا (س) یک روز قبل از شروع جلسه به آقای رفیعا که رابط بین جامعه مداحان و آقا بودند، گفتند: ولادت حضرت زهرا (س) که می‌آیید، آقا دوست دارند تا ظهر پهلوی شما باشند. جلسه دو تا سه ساعت طول می‌کشید و اول چند مداح از هر استانی می‌خواندند، سپس مقام معظم رهبری صحبت می‌کردند و بزرگان جامعه گزارشی از کار می‌دادند. همه اینها از محبتی است که دو طرف به هم دارند، هم جامعه مداح و هم آقا.»

بسیاری از فرمایشاتی که حضرت آقا به مداحان می‌فرمایند اجرایی می‌شود

این مداح اهل بیت(ع) به درباره اهمیت اجرا فرمایشات حضرت آقا اشاره می کند و می افزاید: «مهم‌ترین نکاتی که حضرت آقا به مداحان می‌فرمایند این است که یکی از آقایان گفت: آقا! اگر عیب و ایرادی داریم به ما بگویید؛ حضرت آقا فرمودند: در برنامه‌ها نمی‌توانیم عیب و ایرادی بگیریم، کارتان خوب است ولی سعی کنید تمامی اشعاری که می‌خوانید  و حرف‌هایی که می‌زنید در خط امام‌حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) باشد. یکی از فرمایشات ابا عبدالله (ع)، هیهات منَ الذله بود یا فرمود: اگر همه عزیزانم کشته شوند، زیر بار ظلم نمی‌رویم و تسلیم یزید نمی‌شویم، کجایید شمشیرها؟ بیایید؛ امام خمینی (ره) هم فرمودند: خون بر شمشیر پیروز است. قرن‌هاست دشمن خیال کرده‌اند امام‌حسین (ع) را کشته‌اند، تمام شده و فاتحه اسلام خوانده شده است؛ اما دیدند درخت مقدس اسلام با خون امام حسین (ع) آبیاری شد و می‌بینید که بعد از قرن‌ها روزبه‌روز دهه محرم و تمام سال مجالس اهل‌بیت (ع) برپاست. ما هر چه داریم از امام حسین (ع) است. حضرت آقا ما را نصیحت می‌کردند و فرمودند شعرها و غزلی را حفظ کنید که با مسیر ما بخواند و آموزنده باشد و درس دهد که هم مدح اهل‌بیت (ع) و هم مصائب اهل‌بیت (ع) باشد. یک سال خدمت حضرت آقا قصیده مرحوم مرحوم حاج شيخ محمد حسين غروى اصفهانى معروف به (كمپانى) را خواندم:

 «زد ليلى حسن قدم در بزم حدوث قدم / يا سينه سينا زداز سر انا الله دم

یا شاهد هستی شد در جلوه ز غیب حرم / یا از افق عصمت رخشان شده بدراتم»

قصیده مفصلی درباره ولادت حضرت زهرا (س) است. حضرت آقا فرمودند روز ولادت درباره ولادت خوانده شود و همه مداحان از ایشان فیض بردیم. حضرت آقا فرمودند: هر مجلسی که می‌رویم یک غزلی که آموزنده است بخوانیم.

بسیاری از فرمایشاتی که حضرت آقا به مداحان می‌فرمایند اجرایی می‌شود. سیل جمعیتی که می‌بینید مثلاً در مراسم تشییع حاج قاسم آمدند، کجای دنیا چنین مراسمی می‌بینید؟ دو-سه روز پیش در خانه ما روضه بود؛ شعری را که درباره حاج قاسم سروده بودند خواندند؛ گفتم حاج‌قاسم در قلب مردم است و اگر علاقه‌مند به ایشان نباشند چنین غوغایی در استان‌ها به‌خاطر مراسم او برپا نمی‌شود. الان که سومین سالگرد شهادت‌شان است می‌بینید مردم چه می‌کنند و چه غوغایی در کرمان است. اثر برنامه‌هایی را که حضرت آقا به مداحان می‌دهند بر مردم در عاشورا و تاسوعا و در مجالسی که در تمام سال برگزار می‌شود، می‌فهمیم.»


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین