عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
با بالا رفتن نرخ دلار و کاهش تعداد زائران عتبات، سفر‌های ارزان‌قیمت عتبات که در تابستان کم‌تر از سه میلیون تومان بود، با افزایش بیش از ۵۰ درصدی به چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

عقیق: در ماه‌های اخیر با توجه به نوسان نرخ ارز، هزینه سفر به عتبات نیز در بسته‌های زیارتی هوایی و زمینی افزایش پیدا کرد. در این بین سفرهای ارزان‌قیمت عتبات که طرفداران بسیاری داشت، مورد توجه زائران قرار گرفت.

ضرر دفاتر زیارتی از افزایش دلار و کاهش زائر

در روزهای اخیر با کم شدن زائران برای سفر عتبات در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت، دفاتر زیارتی که از نوسان نرخ دلار متضرر شده بودند، باز هم با چالش‌هایی همراه شدند؛ تا جایی که دیگر برای کم کردن ضرر حاضر بودند تا اعزام‌هایی کم‌تر از نرخ رسمی هم داشته باشند تا مثلاً به جای ضرر یک میلیون تومانی برای هر زائر، حدود ۸۰۰ هزار تومان ضرر کنند.

افزایش بیش از ۵۰ درصدی سفرهای ارزان قیمت عتبات

با همه مشکلاتی که این روزها گریبان‌گیر سفرهای زیارتی عتبات شده است، کاروان‌های ارزان‌قیمت که به نوعی سفر اقتصادی به عتبات بود، با افزایش هزینه همراه شده است. بر همین اساس، هزینه سفر عتبات در اعزام‌های ارزان قیمت که در تابستان امسال با هزینه کم‌تر از ۳ میلیون تومان آغاز شده بود، اکنون با افزایش بیش از ۵۰ درصدی، به رقم چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این امر در حالی است که به نظر می‌رسید هزینه این سفرها بسیار محدود باشد و زائران با هزینه پایینی بتوانند به زیارت کربلا مشرف شوند.

از شهرهای نزدیک به عراق همچون ایلام نیز که از مرز مهران به راحتی زائران می‌توانند عازم عراق شوند، هزینه سفرهای ارزان قیمت که حدود ۲ میلیون تومان بود، به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش فارس، هم‌اکنون سفر به عتبات بدون نیاز به اخذ ویزا به صورت زمینی و هوایی در حال انجام است. همچنین دفاتر زیارتی ظرفیت‌های خالی برای اعزام زائران در قالب کاروان حج و زیارت دارند که مشتاقان زیارت می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی به این سفر معنوی مشرف شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین