عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
تعداد ایستگاه‌های پروازی عتبات افزایش یافت و با اضافه شدن ایستگاه پروازی شیراز، زائران این استان هم می‌توانند به صورت هوایی هر پنج‌شنبه به نجف اشرف مشرف شوند.

عقیق: ظرفیت کاروان‌های عتبات در هفته‌های اخیر با توجه به کاهش تعداد زائران تکمیل نشده است. با این وجود، به دلیل نزدیکی به ماه رجب و شعبان و افزایش این سفرها، سازمان حج و زیارت در تلاش است تا سفر عتبات را حتی به صورت محدود در هفته‌های آینده ادامه دهد.

اعزام بیش‌تر زائران عتبات به صورت زمینی

بیش‌تر سفرهای زیارتی به عتبات هم‌اکنون به صورت زمینی انجام می‌شود، اما سفرهای هوایی عتبات نیز طرفداران خود را دارد که البته به دلیل محدودیت در تعداد ایستگاه‌های پروازی، زائران بسیاری از شهرها، نمی‌توانند به صورت هوایی به عراق سفر کنند.

کاهش تعداد ایستگاه‌های پروازی عتبات پس از سفرهای نوروزی

پس از نوروز امسال، تعداد ایستگاه‌های پروازی کاهش یافت. اما در نهایت بعد از اربعین حسینی زائران از ۹ ایستگاه‌ پروازی تهران، مشهد، کرمان، یزد، اصفهان، تبریز، ساری، رشت و گرگان عازم عتبات شدند.

شیراز هم به جمع ایستگاه‌های پروازی عتبات پیوست

همچنین در روزهای اخیر با افزایش درخواست‌ها، سفر هوایی به عتبات از شیراز نیز برقرار شده است و  شیراز به عنوان سومین شهر زیارتی کشورمان به دلیل وجود حرم شاهچراغ علیه‌السلام در آنجا به جمع ایستگاه‌های پروازی عتبات پیوسته است و زائران این شهر می‌توانند به صورت هوایی در روزهای پنج‌شنبه به نجف اشرف مشرف شوند.

‌به این ترتیب تعداد ایستگاه‌های پروازی عتبات به ۱۰ ایستگاه افزایش یافت و زائران استان‌های همجوار شیراز که هنوز پرواز مستقیم به نجف یا بغداد ندارند، می‌توانند از ایستگاه پروازی شیراز عازم عراق شوند.

به گزارش فارس، تا پایان دی‌ماه هزینه سفر عتبات به صورت هوایی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هزینه سفر زمینی عتبات حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین