عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۰۹
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
جلسه هم‌اندیشی دفاتر مجری اعزام زائران به عتبات برگزار و در این جلسه به لزوم تثبیت نرخ ارز برای سفرهای زیارتی و کاهش هزینه این سفرها اشاره شد.

عقیق: با افزایش هزینه سفر عتبات در هفته‌های اخیر و بالا رفتن نرخ دلار، جلسه هم‌اندیشی دفاتر مجری سفرهای زیارتی به عتبات برگزار شد

در این جلسه جمعی از مسؤولان دفاتر زیارتی به مشکلات سفرهای عتبات و لزوم برون‌رفت از آن اشاره کرده و‌خواستار تغییرات برای بهبود سفر کربلا شدند.

یکی از مطالبات بیش از ۷۰ دفتر زیارتی از سراسر تثبیت نرخ ارز برای سفر به عتبات بود که البته در روزهای اخیر با تغییرات در ریاست بانک مرکزی شاهد وعده‌هایی در این زمینه هستیم. اما هنوز مشخص نیست که ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برای سفرهای زیارتی نیز اختصاص پیدا می‌کند یا همچنان با افزایش نرخ دلار باید یا زائران و یا دفاتر زیارتی متضرر شوند.

‌ارزان کردن هزینه سفر عتبات، قسطی کردن آن و تعیین وضعیت آشپزخانه مرکزی و بهبود خدمات ارائه شده به زائران از دیگر خواسته‌های مجریان اعزام زائران به عتبات بود. همچنین در این جلسه توجه به وضعیت دفاتر زیارتی نیز مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد تا مطالبات دفاتر زیارتی به گوش مسؤولان برسد.

به گزارش فارس، در هفته‌های اخیر با افزایش نرخ دلار، هزینه سفر عتبات چندان افزایش پیدا نکرده است؛ تاجایی که هزینه این سفرها در دی‌ماه نسبت به ماه گذشته ثابت مانده است. با این وجود، ظرفیت بسیاری از کاروان‌ها تکمیل نمی‌شود و دفاتر مجری اعزام مجبور به ادغام کاروان‌ها برای اعزام هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین