عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
حجت الاسلام آقاتهرانی:
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در فتنه‌ها جایگاه واقعی خواص به‌خوبی بر همگان آشکار می‌شود؛ در تمام مسائل به‌ویژه در مسائل سیاسی و اجتماعی باید با نگاه به خط ولایت رویکردهای خود را ترسیم نماییم.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاتهرانی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، تفاوت‌های فردی انسان در ساختار خلقت را موردتوجه قرار داد و با بیان این که دین مبین اسلام ناظر به وجوه مشترک و افتراق آدمیان، برنامه متقنی را برای زندگی ارائه نموده است، اظهار داشت: دین مبین اسلام تنها دین الهی و قرآن کریم تنها کتاب آسمانی است که باطل در آن ورود نکرده، تنها برای دوره‌ای خاص نازل نشده است.

وی ضمن اشاره به تحدی قرآن کریم در آیه ۲۳ سوره بقره «وَإِنْ کُنْتُمْ فِی رَیْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَی عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ…» با تاکید بر این که دین مبین اسلام در مسیر هدایت انسان برای تمام مراحل زندگی در دنیا، عالم برزخ و قیامت انسان برنامه دارد، خاطرنشان ساخت: قرآن کریم تمام انسان های منکر را به تحدی فراخوانده است و بیش از ۱۴۰۰ سال است که در عین تمام تلاش های کفار در گستره تاریخ، هیچ انسانی نتوانسته حتی یک آیه مثل آیات قرآن کریم بیاورد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله را بهترین مبشر و مفسر آیات الهی دانست و ابراز داشت: رسول‌الله(ص) در حدیثی که در تمام منابع روایی مذاهب اسلامی ذکر شده؛ می‌فرمایند؛ «إِنِّی تَارِک فِیکمُ الثَّقَلَینِ مَا إِنْ تَمَسَّکتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یفْتَرِقَا …»؛ همانا من در میان شما دو چیز سنگین و گران می‌گذارم که اگر بدان‌ها چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نشوید: کتاب خدا و عترت من اهل‌بیتم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاتهرانی در بخش دیگری از سخنان خود تبیینی از نهضت امام خمینی(ره) ارائه کرد و با بیان این که در سالیانی نه‌چندان دور به دستور امام(ره) همه ملت در رفراندوم ساختار حکومت ورود نموده، بیش از ۹۸ درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی رأی دادند، اظهار داشت: در هیچ جای دنیا هیچ انقلابی برای تشکیل ساختار حکومت رفراندوم برگزار نکرده است و جمهوری اسلامی تنها انقلاب و نهضتی است که نه‌تنها ساختار حکومت، بلکه قانون اساسی خود را به رأی عمومی ملت گزارده است.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی حتی اصلاح قانون اساسی را نیز به رفراندوم عمومی گزارد، تصریح کرد: مبانی اسلامی پایه و اساس قوانین حکومت برآمده از اراده ملی است؛ از طرفی نیز در جامعه مردم‌سالار اختلاف سلیقه و اختلاف‌نظرها در گذر زمان و در برخی از موارد فتنه‌هایی را در کشور ایجاد می‌کند. «وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِ …» قطعاً این فتنه‌ها آزمونی بزرگ برای سنجش استقامت و پایداری ملت‌هاست.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به فرازهایی از روایات اسلامی با بیان این که نه‌تنها مردم عادی، بلکه تمام انبیا، اوصیای الهی و اهل‌بیت علیهم‌السلام در معرض امتحان و آزمون الهی قرار دارند، خاطرنشان ساخت: بعد از رحلت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله نیز فتنه‌ای بزرگ در جهان اسلام شکل گرفت و عده معدودی در کنار فاطمه زهرا سلام‌الله و اهل‌بیت علیهم‌السلام ایستادند.

وی در ادامه در تشریح گستره ولایت‌مداری حاج قاسم سلیمانی، اذن و اراده ولی را مهم‌ترین پایه حرکت‌ها و رویکردها دانست و اذعان داشت: خداوند متعال در فتنه‌ها و آزمون‌های الهی حجت را بر انسان‌ها تمام می‌کند و در این دنیا آنها را واقف به جایگاه خودشان می‌سازد، تا خود را در مسیر اصلاح قرار دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاتهرانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به فتنه‌های اخیر کشور، به‌ویژه فتنه ۸۸، یوم‌الله ۹ دی را روز رهایی و بیداری ملت و رسوایی فتنه گران توصیف کرد و ابراز داشت: در فتنه اخیر کشور نیز که بر پایه حجاب شکل گرفت؛ همگان آشکار شد که مقابله باحجاب را برای ایجاد بی‌بند باری در جامعه اسلامی علم کردند؛ حجاب غیرقابل‌تردید و مبتنی بر پایه‌های دینی و قانونی است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که هرکسی امتحان مخصوص به خود را دارد و انسان در مقابل فتنه‌ها باید وظیفه خود را به‌خوبی بشناسد، اظهار داشت: در فتنه‌ها جایگاه واقعی خواص به‌خوبی بر همگان آشکار می‌شود؛ در تمام مسائل به‌ویژه در مسائل سیاسی و اجتماعی باید با نگاه به خط ولایت رویکردهای خود را ترسیم نماییم.

وی ضمن اشاره به فرازهایی از دستورات دینی در توجه دین به تمام ابعاد زندگی بشر، با تأکید بر این که هیچ خلأ قانونی در مبانی اسلامی وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: تشخیص، وظیفه نخستین و مهم‌ترین رویکردی است که انسان در مواجهه با فتنه‌ها باید بدان توجه داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاتهرانی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که در دوران غیبت نه‌تنها تکلیف فردی، بلکه تکلیف جمعی ما کاملاً روشن است، خاطرنشان ساخت: نه‌تنها فردفرد ما، بلکه جمع ما باید بوی ایمان و عمل صالح دهد و روح و جسممان الهی و توحیدی باشد. باید اجتماع، بازار، ادارات و… ما تجلی جامعه ایمانی باشد. «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا عَلَیکُم أَنفُسَکُم» در گام نخست و مهم باید خود را از پلیدی‌های نفسانی حفظ و رها سازیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین