عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۷۹۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه فتنه اخیری که در کشور روی داد، تجلی ناشکری‌ها، نافهمی‌ها و بی‌حیایی‌ها و دوری از سبک زندگی اسلامی بود، گفت: اگر در تربیت حیامندانه و شکورانه فاطمی موفق باشیم، دیگر شاهد فریب فرزندان شیعی نخواهیم بود.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری کاشانی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به فرازهایی از سوره کوثر، یکی از نام‌های صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را سوره کوثر و دربردارنده باعظمت‌ترین معجزات وحیانی و ربانی دانست و اظهار داشت: سوره کوثر دربردارنده دو معجزه و پیش‌گویی اعجاز گونه و از برجسته‌ترین اسناد حقانیت اسلام و کلام‌الله قران کریم است.

وی در ادامه ضمن اشاره به شأن نزول سوره پربرکت کوثر، اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام همواره بر مداومت بر تلاوت سوره کوثر در نمازهای واجب و مستحبی تأکید داشتند، تا انسان از سرچشمه کوثر بهشتی سیراب و به هم‌جواری پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله نائل آید.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام اهمیت اندیشه در پیام‌ها و قیام عملی بر مطالبات سوره کوثر را مهم ارزیابی نمود و ابراز داشت: هنوز حق سوره کوثر در حوزه، دانشگاه و در میان مفسران ادا نشده است؛ باید پیام‌های سوره کوثر را در مجامع علمی به گفتگو بنشینیم.

وی در ادامه به فرازهایی از سوره کوثر اشاره و با بیان این مفسران گستره تاریخ ۱۵ مصداق برای خیر کثیر و کوثر قرآنی ذکر کرده‌اند، اظهار داشت: نسل کثیر و استوار پیامبر تاقیام‌قیامت که در مقابل ابتر نازل شده است، دقیق‌ترین مصداقی است که برای کوثر ذکر شده است.

حیدری کاشانی ضمن اشاره به گستره وصف‌ناپذیر سادات در جهان، با تأکید بر این که نسل رسول‌الله(ص) از طریق فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و به‌واسطه امامان معصوم علیهم‌السلام کثرت پیدا نموده است، اظهار داشت: در فرازهای پایانی سوره کوثر کسی که رسول‌الله(ص) را ابتر نامید، با این که ۱۰ فرزند پسر داشت، مقطوع‌النسل شد و فرزندی برایش نمایند و در همان زمان حیات پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله مقطوع‌النسل شد.

وی حقیقت کوثر بهشتی را تجلی نجابت، نورانیت، عصمت و قداست فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها دانست و تصریح کرد: احدی پایش به بهشت الهی که بزم پذیرایی ویژه الهی است، باز نمی‌شود؛ مگر این که از سرچشمه کوثر به اذن صاحب کوثر رسول‌الله(ص) و به دست ساقی کوثر امام علی(ع) سیراب شود؛ به میزان جرعه‌ای که انسان از کوثر نصیب دارد درجات بهشتی او تعیین می‌شود.

حیدری کاشانی با تأکید بر این که بهشت و درجات آن تجلی اخلاق، نگرش‌ها، منش‌ها و روش‌های فاطمی است، خاطرنشان ساخت: تربیت فاطمی تربیت بهشتی و سبک زندگی فاطمی سبک زندگی بهشتی است. وجود نازنین فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها اصل، اساس و روح و حقیقت کوثر قرآنی و کوثر بهشتی است.

وی با بیان این که کوثر خیر بی‌پایان الهی است که برکات آن نصیب تمام آدمیان است، اظهار داشت: سلسله امامت و عصمت تا وجود مقدس امام زمان(عج) جلوه و یکی از برکات کوثر قرانی و بهشتی است؛ آیه «بقیه الله خیر لکم» که بر زبان صاحب‌الزمان(عج) جاری می‌شود؛ نشان دهند برکت آفرینی جلوه‌ای از جلوات زهرای مرضیه(س) است.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام در اشاره به فرازهایی از احادیث امام زمان(عج) با بیان این که وجود نازنین فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها برترین اسوه و الگوی زندگی ائمه اطهار علیهم‌السلام است، خاطرنشان ساخت: باید از سرچشمه خیرات و برکات خیلی بیشتر بهره‌مند شده، تربیت‌های علوی و فاطمی را به‌عنوان تربیت شکورانه مهم شمرد و حیامندانه آن را در جامعه جاری سازیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود، با تأکید بر این که فتنه اخیری که در کشور روی داد، تجلی ناشکری‌ها، نافهمی‌ها و بی‌حیایی‌ها و دوری از سبک زندگی اسلامی بود، اظهار داشت: اگر در تربیت حیامندانه و شکورانه فاطمی موفق باشیم، دیگر شاهد فریب فرزندان شیعی نخواهیم نبود. در این جنگ ترکیبی انقلاب اسلامی که جلوه‌ای از تجلیات فاطمی و فوران خیرات و برکات کوثر فاطمی است و هویت زهرایی را در مقابل یک جهان دشمنی حفظ نمود، هدف اصلی بود.

حیدری کاشانی تربیت غیورانه علوی و شکورانه فاطمی را مهم‌ترین پایه ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر تمام تهدیدها و توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی توصیف نمود و ابراز داشت: تمام کشورهایی که در مرحله‌ای از تاریخ و در دوران قاجار و پهلوی سرزمین پهناور ایران را تجزیه و بیش از ۳۶ میلیون کیلومترمربع از جغرافیای سرزمینی کشور را جدا کرده بودند، دست در دست هم دادند تا جلوی اقتدار ایران را بگیرند تا بتوانند ثروت عظیم ایران و این منطقه حیاتی جهان را در تصرف خود داشته باشند که در سایه‌سار تربیت زهرایی فرزندان ملت ابتر مانند.

وی بیان نعمت‌های الهی را مهم‌ترین پایه جهاد تبیین برشمرد و ابراز داشت: این که جوان امروز ما فریب توطئه‌های شیطانی را می‌خورد، به‌خاطر این است که ما در عرصه جهاد تبیین و روشنگری موفق عمل ننموده، نعمت‌ها را به سبک دعای عرفه سیدالشهدا علیه‌السلام به رخ عالمیان نکشانده‌ایم؛ ما مفتخر به دو رهبر الهی فاطمی هستیم که سر سوزنی دعوت به خود نداشته، یکسره با دعوت به اولیای الهی استمرار خط ولایت و مهدویت را در فوران خیرات و برکات کوثر قرآنی و بهشتی ادامه می‌دهند، تا این پرچم را به دست آخرین ذخیره الهی برسانند.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام با تأکید بر این که به اذن الهی کوثر قرآنی و بهشتی بر عالم مدیریت خواهد نمود، اظهار داشت: راهی نیست جز این که یا باید در مسیر تجلی آرمان امامت و مهدویت قدم برداریم؛ یا حکومت فرعونیان عالم و بردگی ذلت آفرین آنها را بپذیریم.

حیدری کاشانی به طراحی جنگ جهانی سوم دشمن در قالب رسانه و همکاری ۴۶ کشور جهان در آن اشاره کرد و ابراز داشت: دشمن خوب می‌دانست که برای فتح مرزها باید مغزها را فتح کند؛ لذا در جنگ ترکیبی و شناختی معادلات ذهنی را نشانه گرفت و با طراحی ده‌ها دروغ رسانه‌ای، دوری ذهن جوان ایرانی از شکرگزاری و تربیت شکورانه فاطمی را هدف‌گذاری نمود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین