عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در فرایند سلوک الی الله سه ماه رجب، شعبان و رمضان مهم و حیاتی است، گفت: این سه ماه بهار بندگی نامیده شده است و اولیاء خدا شب قدرشان از ابتدای رجب شروع می شود.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی در سخنرانی شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بین اینکه خداوند در آیه ۸۶ سوره هود فرموده است که اگر مؤمن حقیقی باشید ذخیره الهی برای شما بهترین و پرخیرترین است، اظهار کرد: در روایات آمده است که اولین آیه ای که بر زبان امام زمان(عج) در لحظه ظهورشان جاری می شود این آیه است و تمام مردم جهان این آیه را می شنوند.

وی با بیان این که امام زمان(عج) بلافاصله بعد از تلاوت آیه می فرمایند من ذخیره خدا بر روی زمینش هستم، گفت: ادامه روایت دارد که مشهورترین لقب امام زمان(عج) در زمان ظهور لقب «بقیه الله» است و چه خوب است که در نامگذاری فرزندان پسر خود از ۵۰۰ نام و لقبی که برای امام زمان(عج) بیان شده و در نامگذاری دختران خود از ۱۱۰ نام و لقبی که برای حضرت زهرا سلام الله علیها بیان شده است استفاده کنیم که بسیاری از این نام ها جدید و خاص است.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در فرایند سلوک الی الله سه ماه رجب، شعبان و رمضان مهم و حیاتی است، گفت: این سه ماه بهار بندگی نامیده شده است و اولیاء خدا شب قدرشان از ابتدای رجب شروع می شود و بار خود را برای شب قدر می بندند.

وی با بیان اینکه ماه رجب را ماه تخلیه و خالی شدن از رذایل اخلاقی می نامند، گفت: خداوند در وجود انسان ۷۵ سپاه دارد که به آن جنود عقل می گویند و شیطان هم در وجود ما ۷۵ سپاه دارد که آن را جنود جهل می نامند زیرا تنها راه نفوذ شیطان در وجود انسان جهالت و نادانی است.

حیدری کاشانی گفت: انسان اعجوبه دو بعدی هستی است که می تواند از مقرب‌ترین ملائک الهی مقرب‌تر شود و از پست‌ترین حیوانات درنده‌خوتر و از شیطان هم شیطانی تر شود؛ بنابراین قلب هر کدام از ما میدان کربلا است و اصل و اساس سلوک الی الله که خداوند در سوره شمس بعد از یازده قسم آن را بیان کرده است این است که انسان نفس خود را تزکیه و پاک سازی کند.

وی افزود: در فضیلت سوره شمس آمده است که هر کسی که توفیقاتش کم است، احساس حسرت و خسارت می کند و رزق و روزی اش کم است بر تلاوت سوره شمس مداومت کند و بر پیام این سوره قیام عملی داشته باشد زیرا پیام سوره شمس فراخوان و فرمان خداوند به تزکیه نفس و زدودن غفلت‌ها و جهالت‌ها از دل است.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه در ماه شعبان بر کثرت صلوات زیاد تأکید شده است، ادامه داد: ماه شعبان ماه زینت گرفتن و آراسته شدن به اخلاق الهی و تقویت جنود خداوند در وجود انسان است و در یک کلام ماه تخلّق به اخلاق محمدی است و این کار با محوریت کثرت صلوات اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد: ما با صلوات بر محمد و آل محمد به بشریت اعلام کنیم که دنباله رو برگزیده خدا و گل سر سبد عالم آفرینش هستیم و اعلام می کنیم که رهبران ما در این راه محمد و آل محمد هستند.

حیدری کاشانی با بیان اینکه صلوات سیاسی ترین ذکر عالم است، گفت: ما با این ذکر به مردم عالم می گوییم که تنها رهبرانی که لیاقت رهبری و مدیریت در این عالم را دارند برگزیدگان خداوند هستند و ما منتظر حکومت کریمه محمد و آل محمد هستیم؛ علامه طباطبایی می فرمودند هر گاه مشکلی شما را گرفت دسته جمعی با هم سیل صلوات به راه بیندازید و هیچ مشکل مادی و معنوی نیست که با سیل صلوات از میان برداشته نشود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین