عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
شاعر نوحه تسبیحات حضرت زهرا:
شاعر نوحه تسبیحات حضرت زهرا می‌گوید: این نوحه را در ایامی سرودم که مقام معظم رهبری با بغضی فرمودند: راز شهادت، اشک است. در همان ایام تصمیم داشتم کار خلاقانه‌ای برای حضرت زهرا (س) شود و خودشان این نوحه را به پسر روسیاهشان هدیه دادند.

عقیق: سیدعلی حسینی شاعر آئینی کشورمان که با نوحه «تسبیحات حضرت زهرا» میان عزاداران فاطمی بیشتر شناخته شده است، در گفت‌وگویی درخصوص عزاداری فاطمیه اظهار داشت: فاطمیه به فرموده امام عسکری علیه‌السلام که فرمودند «نَحْنُ حُجَةُ اللّه‏ِ عَلى خَلْقِهِ وَ فاطِمَةُ حُجَّةُ ‏اللّه‏ِ عَلیَنا؛ ما حجّت خدا بر آفریدگانش هستیم، و فاطمه، حجّت خدا بر ما.» سرچشمه حرکت اهل بیت (ع) هستند که همه جنگیدند تا حرف مادرشان حضرت زهرا سلام‌الله علیها روی زمین نماند. حرف فاطمه زهرا سلام‌الله علیها اقامه حق، توحید و ولایت الله بود.

باید با نوحه سبک زندگی حضرت زهرا را برای جامعه تشریح کنیم

وی افزود: ما در نوحه می‌توانیم این کار و حرف حضرت زهرا سلام‌الله علیها که در سبک زندگی‌شان جلوه داشت، چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم هنری تبیین کنیم که هرکدام براساس شرایط باید سنجیده شود. یکی از این‌ها بیان اتفاقات خانه امیرالمومنین است. یک روز زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها اگر ما به وسیله نوحه نشان دهیم، جامعه بسیار درس می‌گیرد و با نگاه امیرالمومنین و حضرت زهرا به زندگی آشنا می‌شوند.

حسینی با اشاره به اینکه شاگرد مکتب فاطمیه و حضرت زهرا سلام‌الله علیها حاج قاسم سلیمانی است که با محبت کوثر یعنی خیر کثیر، وسعت گرفته و شاگر واقعی مکتب حضرت زهرا هستند.

الگوی زندگی حضرت زهرا، شیوه تمدن مهدوی است

این شاعر کشورمان گفت: براساس روایات امام زمان (عج) شیوه مدیریت و حکومت خود را از حضرت زهرا الگو می‌گیرند که فرمودند: «اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ» یعنی الگوی زندگی حضرت زهرا، شیوه تمدن مهدوی است. ما باید با نوحه‌ها در جامعه مقدمه‌سازی کنیم تا به تمدن مهدوی برسد.

وی گفت: برای این امر می‌توان رابطه امیرالمومنین با حضرت زهرا و گفت‌وگوهای آنان را برای جامعه بیان کنیم.

نوحه‌ تسبیحات حضرت زهرا، هدیه مادر به پسر روسیاهش بود

حسینی با اشاره به نوحه‌ تسبیحات حضرت زهرا سلام‌الله علیها گفت: این نوحه را در ایامی سرودم که مقام معظم رهبری با بغضی فرمودند راز شهادت اشک است. در همان ایام تصمیم داشتم کار خلاقانه‌ای برای حضرت زهرا سلام‌الله علیها شود و واقعاً این شعر عنایت خود ایشان بود. خود حضرت زهرا سلام‌الله علیها این نوحه را به پسر روسیاه خود هدیه دادند.

نوحه تسبیحات حضرت زهرا سلام‌الله علیها با نوای حاج مهدی رسولی و بخش‌هایی از این گفت‌وگو را اینجا مشاهده کنید:

تعداد بازدید : 122

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین