عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
سازمان حج و زیارت در پیش‌اطلاعیه‌ای اولویت‌های تشرف به حج تمتع آینده را اعلام کرد که بر اساس آن افرادی که در حج تمتع ۹۹ هزینه این سفر معنوی را پرداخت کرده بودند، در اولویت نخست قرار دارند.

عقیق: سازمان حج و زیارت در پیش اطلاعیه‌ای واجدان شرایط تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ را فراخواند که ضروری است متقاضیان گرامی به نکات مطرح شده توجه کنند.

متن این پیش‌اطلاعیه به شرح ذیل است:

با استعانت از خداوند متعال و ائمه معصومین(ع) و نیز عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س) در نظر دارد طی روزهای آینده و با حصول شرایط لازم، ثبت‌نام از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ در کاروانها را آغاز کند.

بر این اساس به اطلاع متقاضیان محترم می‌رساند، بر مبنای مذاکرات مقدماتی و پیش‌بینی صورت گرفته و به حسب ظرفیت تخصیصی به جمهوری اسلامی ایران، گروههای اشاره شده در جدول ذیل در اولویت اعزام به حج تمتع سال آتی قرار دارند. بنابراین لازم است افراد مشروحه در اولویت‌های دوم تا پنجم در صورت تمایل به تشرف، از هم اکنون برنامه‌ریزی لازم را داشته و نسبت به بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه Reserve.haj.ir و نیز تکمیل مدارک خویش به ویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند.

اولویت اول جامعه هدف (مشمولین تشرف) افرادی هستند که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی کرده و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، لیکن به دلیل لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند. درصورت عدم مراجعه این افراد، برای تکمیل ظرفیت‌ خالی کاروان ها، اولویت‌های بعدی فراخوان خواهند شد.

اولویت دوم تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۱۳۸۵/۱۲/۲۹ هستند که لازم است این افراد قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir، نسبت به تکمیل اطلاعات خویش و اخذ کدرهگیری اقدام کنند.

اولویت سوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۱۳۸۶/۰۱/۳۱ هستند و نام‌نویسی از این اولویت‌ها صرفاً به منظور تکمیل ظرفیت خالی در کاروانهای اعلامی خواهد بود. ضمناً لازم است این افراد نیز قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir نسبت به تکمیل اطلاعات خویش و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.

چهارم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۱۳۸۶/۰۲/۳۱ و پنجم کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع ازتاریخ ۱۳۸۶/۰۳/۰۱ به بعد به صورت روزشمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت کاروانها در سطح هر استان در اولویت اعزام قرار دارند.

تذکرات مهم:

ـ تمامی ودیعه‌گذاران می‌بایست قبل از نام نویسی در کاروان نسبت به مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir و تکمیل اطلاعات خویش و اخذ کد رهگیری اقدام کنند، در غیراینصورت امکان انتخاب کاروان و ثبت نام در آن را نخواهند داشت.

ـ متقاضیان محترم اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۲ می‌بایست دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۱۴۰۲/۱۰/۰۱ باشند.

ـ اطلاعیه تکمیلی ثبت نام از واجدین شرایط در تاریخ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ منتشر خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین