عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۶۹۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
امشب شب یلداست، هیأتی‌ها و گروه‌های جهادی امسال هم پای کار آمدند تا اجازه ندهند که شب یلدای نیازمندان سوت و کور و کم‌رونق باشد. آن‌ها در جای جای کشور با کمک مردم و خیران اقلام مرسوم یلدا را برای نیازمندان تهیه کردند.

عقیق: ۳۰ آذرماه در تقویم ایرانیان به عنوان شب یلدا شناخته می‌شود. شب که به بهانه یک دقیقه طولانی بودنش خانواده‌ها دورهم جمع می‌شوند و ساعات خوشی دارند. هرساله در ایام، هیأت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی به کمک خانواده‌های نیازمندی که توان خرید اقلام مورد نیاز برای دورهمی این شب را ندارند، می‌روند.

امسال ضدانقلاب و گروه‌های داخلی حامی آنان برای شب یلدا فراخوان داده‌اند تا مردم اعتصاب کنند و جشن یلدا نگیرند اما هیأتی‌ها امسال تلاش کردند برای نقش برآب کردن نقشه‌های آنان و همچنین شاد کردن دل نیازمندان، امسال سنگ تمام بگذارند.

بسته‌های یلدایی برای ۱۵۰ خانواده نیازمند جنوب تهران

هیأت نورالرضا تهران که در عرصه کارهای جهادی یدطولایی دارد، 6 سال است که در این ایام برای خانواده‌های تحت پوشش خود بسته‌های معیشتی و مناسب یلدا آماده می‌کند. محمود مدینه‌نگاه مسئول این هیأت می‌گوید: ۱۵۰ خانواده نیازمند تحت پوشش ما هستند که در مناسبت‌های مختلف به آنان کمک‌رسانی می‌کنند. برای شب یلدا امسال نیز بسته‌های آجیل، شیرینی، روغن، برنج و ... تهیه کردیم که در مجموع هزینه هربسته ۵۰۰ هزار تومان است.

او می‌گوید: «این بسته‌ها نهایت تا ظهر فردا به دست خانواده‌های نیازمند که در جنوب تهران و اطراف این شهر ساکن هستند خواهد رسید. ما به این خانواده‌ها در شب عید، ماه رمضان، آغاز سال تحصیلی و ... هم کمک‌رسانی‌هایی داریم.»

یلدای مهربانی برای شاد کردن ۳۱۳ نیازمند

قرارگاه جهادی غدیر هم امسال طبق رسم هرساله خود برای شب یلدا و خوشحال کردن دل نیازمندان دست به کار شده است. سیدعلی پیرحیاتی مداح اهل بیت (ع) در این خصوص می‌گوید: امسال برای چهارمین سال یلدای مهربانی را برگزار می‌کنیم. در آستانه زمستان هرسال پویش زمستان گرم را داریم که امسال ۱۰۰ کاپشن به ارزش ۷۰ میلیون تومان تهیه و به دست نیازمندان رساندیم. برای یلدا هم ۳۱۳ بسته مناسب این شب شامل انار، میوه، تنقلات و ... که مجموعاً هزینه هر بسته ۴۰۰ هزار تومان بود تهیه و توزیع خواهد شد.

او می‌گوید: افراد تحت پوشش ما در روستاهای اطراف همدان هستند. ما هرسال در ایام منتهی به عید نوروز هم قربانی گوسفند و مرغ داریم و گوشت و مرغ به دست خانواده‌های نیازمند می‌رسانیم.

کمک به ۶۰ خانواده نیازمند اصفهانی در یلدای فاطمی

سومین هیأتی که برای یلدای امسال پای کار آمده است، هیأت فدائیان حسین (ع) است. ابوذر قاسمی مسئول خیریه کریمانه هیأت فدائیان حسین (ع) اصفهان در این خصوص می‌گوید: «هیأت ما در سال‌های گذشته در مناسبت‌های مختلف به طبخ غذای گرم می‌پرداخت و میان نیازمندان توزیع می‌کرد؛ بعد از مدتی تصمیم گرفتیم که خانواده‌ها را تحت پوشش قرار دهیم و در طول سال به آنان خدمت‌رسانی کنیم. امسال در طرح یلدای فاطمی به ۶۰ خانواده تحت پوشش خدمت‌رسانی خواهیم کرد.»

او می‌گوید: «برای این خانواده‌ها در طول سال لوازم التحریر، کرایه خانه، کمک درمانی، اشتغال، بسته‌های معیشتی ماهانه و ... تهیه می‌کنیم. به مناسبت یلدا نیز بسته کاملی شامل میوه، تنقلات، برنج، لوازم بهداشتی و ... تهیه کردیم. ماهانه ذبح مرغ در قالب صدقه و دفع بلا نیز داریم که گوشت حاصل میان این خانواده‌ها توزیع می‌شود.»

سفره یلدایی هیأت الرضایی‌ها در تکیه‌گاه آقامرتضی علی

هیأت‌‌الرضایی‌ها هم که در تکیه‌گاه آقامرتضی علی هرشب برای نیازمندان سفره اطعام به پا می‌کنند، به کمک مردم و خیرین، آش، سبزی پلو با ماهی، انار و آجیل برای نیازمندان و معتادان تهیه دارند تا در تکیه‌گاه آقا مرتضی علی نیز در شب یلدا برای آنان ساعات خوشی را رقم بزنند.

 

 

طبخ سبزی‌پلو با ماهی برای نیازمندان

خیریه همدردی هیأت ریحانةالنبی (س) نیز همچون سال‌های گذشته به مناسبت شب یلدا برای نیازمندان سبزی پلو با ماهی طبخ خواهند کرد و در این شب به دست آنان می‌رسانند. آن‌ها هم خانواده‌های متعددی را تحت پوشش دارند که به کمک مردم و خیرین برای آنان سبزی پلو با ماهی طبخ می‌کنند. 

آن‌ها در مجموع ۵۰۰ پرس سبزی‌پلو با ماهی و بسته‌ مناسب شامل میوه و تنقلات تهیه و در محله‌های هرندی، امامزاده یحیی  و همچنین اسلامشهر توزیع می‌کنند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین