عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
حجت الاسلام احتشام کاشانی:
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: روحانیون آزاده و کسانی که از تمام حیثیت دین و قرآن و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام جانانه دفاع کردند و با مرکب خون شهادت این مسیر را هموار نموده، با عمل به عهد صادقانه با آرمان الهی، جزو پیش‌گامان فدایی این نهضت شدند.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام کاشانی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت و مراسم بزرگداشت شهید امنیت حسن مختار زاده در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، ضمن اشاره به آیه ۲۳ سوره الاحزاب «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا» اظهار داشت: بدون تردید آنچه که هزینه‌های ایستادگی و استقامت در دین را سنگین و سنگین‌تر کرده است، از پرپر شدن پاره وجودی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، خانه‌نشینی مولی الموحدین علی علیه‌السلام، شهادت جگرگوشه پیامبر اعظم و یکی از دو آقای جوانان اهل بهشت، تا ادامه هزینه‌های سنگین در زمان ما؛ بخش عمده‌ای از آن به‌خاطر این است که متأسفانه همواره همه مؤمنان نتوانسته‌اند صادقه بر عهد خود پایبند باشند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: همه مؤمنان و کسانی که ادعای ایمان دارند نمی‌توانند بر عهدی که باخدا بسته‌اند ایستادگی و مقاومت کند و تنها گروه کم خواص از مؤمنین، همواره با جهاد مالی، جانی و زبانی از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله دفاع می‌کنند.

وی پرهیز از بی موالاتی و محافظه‌کاری برای زمینه‌سازی احیای تمدن نوین اسلامی را از شاخصه‌های خواص مؤمنین توصیف کرد و ابراز داشت: روحانیون آزاده و کسانی که از تمام حیثیت دین و قران و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام جانانه دفاع کردند، همواره در عرصه‌های سختی که نیاز به هزینه جان و خون داشت، با مرکب خون شهادت این مسیر را هموار نموده، نشان دادند که عهد صادقانه بر آرمان هزینه می‌خواهد و خود جزء پیش‌گامان فدایی شده این نهضت، شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام کاشانی در ادامه به برخی از پیش‌گامان عصر معاصر و عاملان به عهد الهی اشاره کرد و اذعان داشت: پیش‌گامان یاری دین الهی با تهمت‌ها و توهین‌ها عقب‌نشینی نکردند و در این میان بیشترین تهمت‌ها نثار مفیدترین افراد از روحانیت شد؛ تا جایی که امام خمینی(ره) فرمودند؛ مظلومیت شهید بهشتی بیش از شهادتش مرا متأثر می‌سازد.

وی با بیان این که طلبه بسیجی، جهادی، انقلابی و دغدغه‌مند شهید مختار زاده همچون مقتدایش اهل‌بیت علیهم‌السلام صادقانه بر عهد خود ایستادگی کرد، اظهار داشت: به قول پدر شهید مختار زاده، فرزندش هدیه‌ای به علم‌دار دین رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت انقلاب اسلامی را پیام عزت و افتخار، قدرت، شرافت، انسانیت و ایستادگی بر آرمان‌ها و دفاع از مستضعفین دانست و یادآور شد: ملت بزرگ ایران درس ایستادگی قدرتمندانه بر ارزش‌ها و آرمان‌ها را به همه جهانیان عرضه نموده و شهیدان هزینه‌های رسیدن به این مهم و نشر اسلام ناب در گستره جهانی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام کاشانی به اصول مهم خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: خداوند متعال از خواصی که صادقانه و خالصانه بر عهد خود ایستادگی کرده‌اند به‌عنوان «وَما بَدَّلوا تَبديلًا» یاد می‌کند.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های قوه قضائیه در برخورد با اغتشاشگران تأکید کرد: از قوه قضائیه می‌خواهیم تا روند مبارزه با جلادها و سر در آخور جیره خواری جهان‌خوار که تصور می‌کردند همچون کودتا ۲۸ مرداد با مشتی رجاله مزدور می‌توانند انقلاب کبیر ریشه‌دار اسلامی را که بر پایه خون‌های مقدس استوار شده را با کودتا و شبهه کودتا براندازند را قاطعانه ادامه دهد؛ اینجا سرزمین مردان مردی است که بر پیمان شهادت ایستادگی کردند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خون‌های شهدای اسلام و انقلاب را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت توصیف و با تأکید بر این که همه باید در این فتنه‌ها نقش خود را پیدا کنیم، خاطرنشان ساخت: باید قصور و تقصیرها جبران شود، چرا که اگر با تبدیل و تغییرها این قصور و تقصیرها برطرف نگردد و آسیب‌شناسی و آفت‌زدایی صورت نگیرد، باز هم فتنه‌های دیگری هزینه‌های راه اسلام را سنگین خواهد ساخت.

وی جهاد تبیین را از بهترین راهکارهای مبارزه با فتنه‌های جهان‌خواران دانست و اظهار داشت: علی‌رغم این که امام خمینی(ره) در ادبیات انقلاب اسلامی اسلام آمریکایی و اسلام ناب را وارد کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با ندای تهاجم فرهنگی، شبه خون فرهنگی، ناتو فرهنگی، قتل‌عام فرهنگی و جهاد کبیر و جهاد تبیین راه را به روی خواص گشودند، اما متأسفانه آن‌چنان که بایدوشاید وارد صحنه نشدیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام کاشانی اسلام امریکایی را اسلام راحت‌طلبان، فرصت‌طلبان و اسلام منافقین، لیبرال‌ها و مقدس‌نماها دانست و اذعان داشت: از قوه قضائیه می‌خواهیم همان گونه که مباشرین این جنایت را به سزای اعمالشان می‌رساند، کسانی که صحنه‌گردان، غلتک زن و جاده‌صاف‌کن این فتنه بودند را به پشتوانه این ملت بزرگ و خون شهدا به اشد مجازات محکوم نماید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که برای مقابله با فساد اداری حاکم بر کشور، باید فرد محوری در ادارات به سامانه محوری تبدیل گردد، خاطرنشان ساخت: باید از محرومین و طبقات پایین دفاع و با بانک‌هایی که با خلق پول دمار از اقتصاد کشور درآورده‌اند، برخورد جدی قانونی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام کاشانی تصریح کرد: ملتی که از پشتوانه الهی، محبت محمد و آل محمد صلی‌الله علیه و آله و حمایت عظیم ملی و اقتدار منطقه‌ای برخوردار است، قطعاً مبارزه مستکبرین جهانی را تا نابودی استکبار جهانی ادامه خواهد داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین