عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
صحن امام حسن علیه‌السلام در طرح توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام با مساحت ۱۰۰هزار مترمربع به منظور افزایش فضای زیارتی حرم ارباب در حال ساخت است.

عقیق: صحن امام حسن علیه‌السلام در جوار حرم امام حسین علیه‌السلام طراحی و از دی‌ماه سال گذشته عملیات احداث آن آغاز شده است.

در مرحله نخست روند مالکیت زمین‌های اطراف حرم حسینی انجام شد و ساختمان‌های اطراف حرم تخریب شدند تا روند احداث صحن امام حسن علیه‌السلام در کربلا صورت گیرد.

صحن امام حسن علیه‌السلام به عنوان یکی از فازهای طرح توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام با مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هزار مترمربع در ۲ طبقه زیر زمین طراحی شده که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۷۰ درصد فضای این صحن به عنوان فضای زیارتی پیش‌بینی شده است و همچنین قرار است این فضا در ایام مناسبتی به ویژه روز عاشورا که دسته عزاداری میلیونی طویریج به زیارت امام حسین علیه‌السلام مشرف می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرد.

در روزهای اخیر روند احداث صحن امام حسن علیه‌السلام سرعت گرفته است؛ تاجایی که با تخریب بخش قابل توجهی از ساختمان‌های اطراف حرم، فضا به منظور خاکبرداری و آماده‌سازی فوندانسیون مهیا شده است.

در این گزارش جدیدترین تصاویر از احداث صحن امام حسن علیه‌السلام را مشاهده می‌کنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین