عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
حجت السلام فرحزاد؛
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم مهدی ایمانی و شهید امنیت مختارزاده کهدر شبستان حرم بانوی کرامت برگزار شد، گفت: محبت فاطمه زهرا سلام الله علیها و اشک و گریه بر مصائب اهل بیت علیهم السلام امید مومنان برای دستگیری و رهایی از دشواری های قیامت است.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، در سخنانی زیارت نامه حضرت زهرا سلام الله علیها را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: پیامبر اعظم سلام الله علیها فرمودند؛ « أَوْلَى اَلنَّاسِ بِي يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ أَكْثَرُهُمْ عَلَيَّ صَلاَةً فِي دَارِ اَلدُّنْيَا » برترین افراد در روز قیامت کسانی هستند که در دنیا زیاد صلوات می‌فرستند.

وی در ادامه توجه به این نکته که خداوند متعال ما را برای ابدیت خلق نموده است را بسیار مهم ارزیابی نمود و اظهار داشت: انسان موجودی نامتناهی و وجودش روحانی و نامیراست؛ اگر کسی به این موضوع مهم توجه داشته باشد، چند روز دنیا برایش بسیار کوچک جلوه خواهد کرد؛ لذا همواره باید دقت نماییم که در ایام کوتاه دنیا، در کدام جبهه مسیر رضایت الهی یا مسیر نیات شیطانی قدم برمی‌داریم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بر تأثیر نیت‌ها در چگونگی حشر و نشر انسان در آخرت اشاره کرد و یاداور شد: چگونگی زمینه‌سازی بهترین تقدیر و سرنوشت در دنیا و آخرت امر مهمی است؛ فاطمه زهرا سلام الله علیها می فرمایند؛ « مَنْ أصْعَدَ إلی اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ…» هرکسی خالص ترین عبادات خود را تقدیم خداوند متعال کند، ذات اقدس الهی بهترین سرنوشت و مصلحت ها را پیش روی او قرار خواهد داد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تاکید بر این که درجات انسان ها به اندازه اخلاص آنهاست و خداوند متعال در مواجهه با اعمال، نیات و خلوص آن عمل را محاسبه می کنند، یادآور شد: تنها عبادت هایی که خالصانه رقم زده ایم، نجات بخش خواهد بود و به نوعی موجودی ما در شب اول قبر و روز قیامت، اعمالی است که خالصانه انجام شده است.

وی ضمن تأکید بر اهمیت اخلاص در کسب تحصیل و دانش، با بیان این که حرکت های انسانی یا الهی است یا نفسانی و حرکت‌های الهی خستگی ناپذیر بوده، غم و غصه ندارد، اظهار داشت: « اَلأِخْلاصُ سِرٌّ مِنْ اَسْرارى اَسْتَوْدِعُهُ قَلْبَ مَنْ اَحْبَبْتُهُ مِنْ عِبادى ».. اخلاص، رازى از رازهاى الهی است كه آن را در دل هريك از بندگانش كه دوست داشته باشد، بـه وديعت مى گذارد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام با بیان این که دو رکعت نماز خالصانه بهشت را بر انسان واجب میسازد، خاطرنشان ساخت: اخلاص در تحصیل و پژوهش، امثال شیخ عباس قمی ها را مانگار نموده است؛ اخلاص شیخ عباس قمی در نگاشت کتاب فاخر مفاتیح الجنان، مهمترین پایه ماندگاری، فراگیری و وسعت چاپ این کتاب در جای جای کره خاکی است؛ هرکسی که از ادعیه این کتاب استفاده می کند، شیخ عباس قمی نیز ثوابی می‌برد.

فرحزاد در بخش پایانی سخنان خود محبت فاطمه زهرا سلام الله علیها و اشک و گریه بر مصائب اهل بیت علیهم السلام را امید مومنان برای دستگیری و رهایی از دشواری های قیامت توصیف کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین