عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
حجت الاسلام سرلک:
حجت‌الاسلام سرلک گفت: هیئت‌هایی را می‌بینیم که روز به روز محفل‌شان بزرگ‌تر و گرم‌تر می‌شود. دلیل این، رنگ و لعاب و یا چیزهای دیگر این هیئت‌ها نیست؛ بلکه جو و محیط همدلی است که در آنها جاری و ساری است.

عقیق: اولین وبینار از مجموعه وبینارهای تخصصی ایام فاطمیه با عنوان «خانه مادری» به همت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور با سخنرانی حجت‌الاسلام علی سرلک، مدرس حوزه و دانشگاه و کارشناس مذهبی با موضوع «هیأت و همدلی» برگزار شد.

احیای امر اهل بیت(ع)، بُن مایه هیئت است

وی در ابتدای این برنامه با اشاره به اینکه اجتماعی از افراد که بتوان لفظ شریف هیأت را به آن اطلاق کرد، دارای ویژگی‌هایی خاص است اظهارداشت: در واقع هیأت، جمعی از مومنین و مومنات هستند که قالبی از جلسات دارند و محور فعالیت و اجتماعشان تولی اولیای حق و آرزوی بزرگشان احیای امر اهل بیت علیهم‌السلام است.

وی ادامه داد: باید مفردات این تعریف را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم نسبت هیأت با همدلی را درک کنیم. یکی از بخش‌های این تعریف از هیأت، بحث تولای اهل بیت سلام الله علیها و توفیق احیای امر این حضرات است که بن مایه هیأت است. این همان موضوعی است که ما را به همدلی در هیأت می‌رساند. وقتی فردی این‌چنین زلالیت و توفیقی پیدا کرد که جزیی از چنین محفل روحانی و عظیمی شود که وظیفه اش احیای امر است، پس به طور قطع قلب وی به چنان شرح صدری رسیده است که در مقابلش هم دوست و هم حتی دشمن از همدلی او بهره‌مند می‌شوند.

شکرگزاری یک بچه هیئتی در اغتشاش اخیر برای سپر بلای مردم شدن

سرلک با طرح مثالی از وقایع روزهای اخیر گفت: یک هیأت به حدی از رشد و همدلی می‌رسد که حتی با دشمنش هم از سر توحید و محبت عمل می‌کند. در همین وقایع اخیر بود که یکی هیأتی‌ها برای دفاع از جمعیت اطراف خود که شماری از آنها حتی اغتشاشگران بودند و قصد آسیب به خود او را داشتند، حرکتی شجاعانه انجام داد. وی با درگیری با فردی که قصد آسیب به مردم بی‌خبر را با نارنجک دستی را داشت، نارنجک را از او گرفت و در این حین نارنجک در دست او منفجر شد و باعث جراحتی بزرگ به دستش شد.

این سخنران مذهبی افزود: این بچه هیأتی خوب است در آن لحظات آسیب و جراحت که در حال انتقالش بودند، چه گفته باشد؟ حرفش این بود که شکر خدا که سپر بلای مردم شدم. این را فقط کسی می‌تواند بگوید که سینه زن و گریه‌کن امام حسین علیه‌السلام است و قلبش چنان محبتی دارد که این همدلی را برمی‌تابد.

رنگ و لعاب هیئت را پرشور نمی‌کند، همدلی نیاز است

وی با اشاره به اینکه دیدیم که چگونه همین هیأتی‌ها، در مشکلاتی چون سیل و زلزله و کرونا همدلانه کنار مردم بودند گفت: هیأت‌هایی را می‌بینیم که روز به روز محفلشان بزرگ‌تر و گرم‌تر می‌شود. این دلیلش رنگ و لعاب و یا چیزهای دیگر این هیأت‌ها نیست بلکه همین جو و محیط همدلی است که در آن‌ها جاری و ساری است که نفوس مختلف را به سوی خود جذب می‌کند.

سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور در ایام فاطمیه در حال برگزاری مجموعه وبینارهای تخصصی موضوعات روزِ مرتبط با بانوان و همچنین هیأت‌هاست که در روزهای پیش‌روی با حضور دکتر حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما و سرکار خانم تابعی استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر مطالعات دینی با موضوعات، هیأت برای همه و محافل خانگی زنان راهکار حل مسائل اجتماعی ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند ۲۰ و ۲۱ آذرماه در ساعت ۱۵ از طریق صفحه اسکای روم از اینجا در این رویداد شرکت کنند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین