عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
حجت‌الاسلام‌ مؤمنی:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که مقام رضوان الهی بالاترین موهبت، مقام و برترین نعمت‌هاست، گفت: اقتدار در رضوان الهی که حاصل ایمان و اعتماد به خداوند است، رعب و وحشت در دل دشمن ایجاد می‌کند.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، ضمن اشاره به فرازهایی از سوره مبارکه توبه، با اشاره به این که این آیات الهی در مقام احصا و شمارش نعماتی است که ذات اقدس الهی به مؤمنین و مؤمنات عنایت فرموده، اظهار داشت: مقام رضوان الهی بالاترین موهبت، مقام و برترین نعمت‌هاست.

وی در اشاره به فرازهایی از آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره الفجر «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِ»، خاطرنشان ساخت: اطمینان به نفس، نفس مطمئنه و رسیدن به مقام رضوان الهی در این آیات ذکر شده است؛ خداوند متعال به برکت رسیدن به مقام رضوان الهی ما را به دو مقام کمالی عظیم نائل می‌سازد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که در سایه‌سار کسب رضوان الهی، انسان در زمره عباد خاص الهی قرار گرفته ابعاد رحمت الهی به طور ویژه به روی او باز می‌شود، تصریح کرد: ورود به بهشت از دیگر نعمت‌های رسیدن به مقام رضوان الهی است؛ این منحصر در آخرت نیست و برخی در این دنیا هم در بهشت حضور دارد؛ چرا که رسیدن به مقام والای رضوان الهی، دستیابی به شادی حقیقی و سکینه و وقار در حیات دنیوی است.

وی با اشاره به این که اطمینان و اعتمادبه‌نفس معلول علت مهم بندگی، ثقه و مورد اعتماد خداوند قرارگرفتن است، اظهار داشت: سیره عملی و تک‌تک فرازهای زندگی عقیله العرب زینب کبری سلام‌الله‌علیها، مملو از ویژگی‌های حیات طیبه است.

مؤمنی ضمن تأکید بر این که نفس مطمئنه از رهگذر اعتماد و اطمینان به خداوند متعال کسب می‌شود و این موضوع فرع بر بندگی است، خاطرنشان ساخت: از رهگذر عبودیت، انسان مطمئن النفسی می‌شود و در سیر من الله الی الله اطمینان به نفس حاصل می‌کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن تبیین فرازهایی از سیره عملی زینب کبری سلام‌الله‌علیها، با بیان این که در اوج مصیبت‌ها، نافله عقیله بنی‌هاشم ترک نشد، گفت: رجوع الی الله، راضی بودن از خدا و عدم جزع‌وفزع را در پی دارد؛ خداوند ناظر تمام اعمال بندگانش است و در این مسیر شیطان از ابتلائات، گرفتاری‌ها و مصیبت‌های دنیا برای انحراف انسان استفاده می‌کند.

این استاد حوزه در ادامه جایگاه مرضیه و راضی بودن خداوند متعال از بندگانش را موردتوجه قرار داد و اذعان داشت: نفس مطمئنه نفسی است که در آن عقل و ایمان به‌قدری قوی می‌شوند که غرایض نفسانی نمی‌تواند در مقابل او ایستادگی کند. 

وی با بیان این که انسان با توکل و ثقه به خداوند متعال، اعتماد به نفس پیدا کرده، با دوری از تزلزل در مشی، تأثیرگذاری والایی را در حیات بشری ایجاد می‌کند، خاطرنشان ساخت: ایمان و اعتماد به ذات اقدس الهی در جای‌جای سیره عملی شهدای اسلام و انقلاب موج می‌زند؛ این اقتدار الهی مرهون ایمان و اعتماد به خداوند، رعب و وحشت در دل دشمن ایجاد می‌کند.

مؤمنی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های شهید فخری‌زاده اشاره کرد و اظهار داشت: شهید فخری‌زاده عاشقانه شیفته اهل‌بیت علیهم‌السلام بود؛ با این که نمی‌توانستند از کشور خارج شود، ایام اربعین و عرفه در مرز شلمچه حضور می‌یافت تا زیارت اربعین را قرائت کند؛ شهید فخری‌زاده متواضع، اهل بکا و درعین‌حال مقتدر بود؛ این اقتدار حاصل تربیت در مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین