عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۴۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
در افتتاحیه جام جهانی قطر غانم المفتاح جوان ۲۰ ساله قطری که توان یاب است و درگیر یک بیماری نادر و نقص مادرزادی است به قرائت آیه ۱۳ سوره حجرات و تبیین معنای آن پرداخت.

عقیق:شب گذشته مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ در استادیوم البیت برگزار شد. مراسم افتتاحیه با مونولوگی آغاز شد که یکی از هنرپیشه‌های سرشناس و محبوب هالیوود، مورگان فریمن، اجرا کرد. فریمن در صحبت‌های خود اشاره کرد که مردم دنیا همه اعضای یک قبیله بزرگ هستند.

در این مراسم غانم المفتاح جوان ۲۰ ساله قطری که توان یاب است و درگیر یک بیماری نادر و نقص مادرزادی است به قرائت آیه ۱۳ سوره حجرات و تبیین معنای آن پرداخت. المفتاح همچنین کتاب‌ها و نشریات انگیزشی زیادی منتشر کرد که به بسیاری از افراد دارای معلولیت کمک کرد تا بر مشکلاتی که از آن رنج می‌بردند غلبه کنند.

تعداد بازدید : 270

آیه‌ای که غانم المفتاح تلاوت کرد، سیزدهمین آیه از سوره مبارکه حجرات بود:

یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَیٰ وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ

ای مردم، ما شما را از مرد و زنی آفریدیم، و شما را ملّت ملّت و قبیله قبیله گردانیدیم تا با یکدیگر شناسایی متقابل حاصل کنید. در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست. بی‌تردید، خداوند دانای آگاه است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین