عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
شهید مرتضی عطایی همیشه وسط جبهه سوریه پیغام می‌داد و فیلم می‌گرفت. یک دستش اسلحه بود و دست دیگرش موبایل! خصلتی که مردم منطقه محل شهادتش به خوبی آن را به یاد دارند.

عقیق: یکی از رزمندگان مدافع حرم اعزامی از شهر مقدس مشهد روایتی از برجای ماندن حاشیه‌های طنز برخی شهدا در میان مردم سوریه در کتاب «چَخ‌چَخی‌ها» از انتشارات راه‌یار داشته است که در ادامه می‌خوانیم:

ما یک گروهی در فضای مجازی به اسم «خراباتیان خان طومان» داشتیم. به خاطر وضعیتی که در این منطقه داشتیم این اسم را برای خودمان گذاشتیم. در خان طومان بین خرابه‌ها گیر افتاده بودیم و مثل کارتن‌خواب‌ها و با قیافه‌های عجیب و غریب زندگی می‌کردیم. مخصوصاً آن ۲۵ روزی که در محاصره بودیم. بعدها که خان طومان سقوط کرد، اسم گروه شد: «خراباتیان خان طومان از دست رفته»!

شهید رضا سنجرانی و شهید مرتضی عطایی هم در گروه عضو بودند. صبح مرتضی توی گروه نوشت: ما داریم عروسی می‌رویم! همان زمان پیام داده بود که عقب ماشین داشت از خودش فیلم می‌گرفت. مرتضی همیشه وسط جبهه هم پیغام می‌داد و فیلم می‌گرفت. یک دستش اسلحه بود و دست دیگرش موبایل! این خودش تخصص می‌خواهد که من هیچ وقت نتوانستم آن را انجام دهم.

مرتضی آن قدر فیلم گرفته بود که حتی سوری‌ها هم او را شناخته بودند. بعد از شهادتش که به منطقه محل شهادتش رفتم، به سوری‌ها گفتم: ابوعلی را می‌شناسید؟ اینجا در عملیات شهید شده است. یکی از آن‌ها گفت: ابوعلی سلفی! بعد همه زدند زیر خنده. با خودم گفتم: تو روحت مرتضی! با این فیلم گرفتنت! آبرو برای ما نگذاشتی!

در ادامه تصاویری از شهید مرتضی عطایی فرمانده خوش‌خنده لشکر فاطمیون را مشاهده می‌کنید:

 

 

 

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین