عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
به همت سازمان بسیح مداحان و هیئت‌های مذهبی:
هفتمین دوره توانمندسازی مدیران هیأت‌های مذهبی و روضه‌های خانگی در استان البرز و با حضور ۲۰۰ مدیر هیأت و روضه خانگی به همت سازمان بسیح مداحان و هیأت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

عقیق: هفتمین دوره توانمندسازی مدیران هیأت‌های مذهبی و روضه‌های خانگی در استان البرز و با حضور ۲۰۰ مدیر هیأت و روضه خانگی به همت سازمان بسیح مداحان و هیأت‌های مذهبی با شعار «بسیج هیآت انقلابی» برگزار می‌شود.

این دوره با همکاری سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز به مدت دو روز در تاریخ ۲۱ و ۲۲ آبان‌ماه  و با حضور ۲۰۰ نفر از مدیران هیأت‌های مذهبی و روضه‌های خانگی صورت می‌گیرد.

در این همایش حجج الاسلام ادیب یزدی و سید حسین مومنی و همچنین عباس حیدرزاده در مباحثی چون نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری هیأت‌های مذهبی و جهاد تبیین به سخنرانی می‌پردازند.

محورهای برگزاری این همایش ۲ روزه

یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در خصوص محورهای اصلی این همایش گفت: این دوره در محورهای نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری هیأت‌های مذهبی در تمدن نوین اسلامی، هیأت و جهاد تبیین، هیأت و گفتمان امامین انقلاب و نقش‌آفرینی در بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌‌شود.

وی درباره ضرورت و اهمیت این دوره بیان داشت: یکی از مراکز دینی و فرهنگی جامعه اسلامی که مردم آگاهانه و با رغبت و بدون دعوت قبلی در آنجا حضور می‌یابند، هیأت است که نحوه تعامل و برخورد و نوع برنامه‌های مدیران و دست اندرکاران هیأت بر تربیت دینی و اسلامی مستمعین تأثیر فراوانی دارد.

ضرورت آموزش مدیران و دست اندرکاران هیأت

وی گفت: همچنین برخی برخوردهای منفی و مدیریت غیراصولی در هیأت، باعث وارد شدن آسیب‌هایی بر کارکردهای مثبت هیأت شده است که برای افزایش پیامدهای مثبت و کاهش پیامدهای منفی، آموزش مدیران و دست اندرکاران هیأت ضروری است.

 

تعداد بازدید : 21

ارجونی افزود: از دیگر اهداف مهم برگزاری این دوره، می‌توان به عناوینی چون تبعیت و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری درباره توجه به کارکرد هیأت‌ها، افزایش بصیرت دینی و سیاسی در ارکان مختلف هیأت‌های مذهبی را نام برد.

وی در پایان اذعان داشت: برگزاری این همایش و کارگاه‌ها، می‌تواند نقش موثری را در توانمندسازی مدیران هیأت‌ها در مقوله‌هایی مانند پررنگ کردن فرهنگ انقلابی‌گری در هیأت‌های مذهبی، توسعه و رشد نگاه انقلابی در هیأت‌ها و همچنین آشنایی با اهداف و مقاصد شوم دشمنان اسلام برای تضعیف و نابودی فرهنگ اهل بیت علیهم­السلام و تشیّع را ایفا کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین