عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
حجت‌الاسلام سینایی:
تولیت حوزه علیمه حضرت ابوطالب(ع) با اشاره به حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) و دیگر اقدامات تروریستی انجام گرفته در حوادث و اتفاقات اخیر، لزوم جهاد تبیین در عرصه دینی را عاملی بازدارنده در جهت جلوگیری از انحرافات و تحریفات دینی و سیاسی دانست.

عقیق:حجت‌الاسلام مجید سینایی در گفتگویی ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) شیراز و آحاد جامعه ایران اسلامی با بیان اینکه حمله مسلحانه و تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) و دیگر نقاط کشور دارای درس‌ها و عبرت‌های زیادی برای آموختن دارد، گفت: نمونه بارز این درس‌ها ابعاد فکری فرد تروریست از گروهک منحوس و شیطانی داعش است که خود را متدین به اسلام معرفی و بازخورد فکری و حرکت تروریستی خود را که منجر به شهادت ۱۵ نفر از هموطنان عزیزمان شده را در راستای تعلیمات اسلامی عنوان می‌کند. 

تولیت حوزه علیمه حضرت ابوطالب(ع) ضمن تاکید بر اینکه تحریف یک مذهب یا یک دین از بی‌دینی خطرناک‌تر است، افزود: قساوت و درنده‌خویی این فرد به گونه‌ای بود که شاید یک آدم بی‌دین و لامذهب این حد از شقاوت را در درون خود نداشته باشد که عده‌ای از مردم در حال عبادت؛ از پیر و جوان گرفته تا زن و کودک بی دفاع را به گلوله ببندد و به شهادت برساند. البته نمونه این وحشیگری های گروه داعش که دست‌پرورده استکبار است را در عراق و سوریه که مردم عادی را سر می‌بریدند و مُثله می‌کردند را شنیده و یا دیده بودیم.

وی تمامی این حرکات را وجود انحرافات در دین و مذهب این افراد و سرکردگان‌شان عنوان کرد و اظهار داشت: همه ما و افراد هیئتی و مذهبی باید بدانیم که به صرف ادعای متدین بودن از شر شیطان و پلیدی‌ها نجات پیدا نخواهیم کرد، بلکه باید یک مربی یا امام معصوم، عالم فرهیخته تزکیه‌شده و تهذیب شده که همه او را تایید می‌کنند، مانند؛ پیامبر اسلام(ص)، امیرالمومنین(ع)، ائمه معصومین صلوات‌الله علیهم اجمعین و یا در افقی پایین‌تر مثل امام خمینی(ره) و یا رهبر معظم انقلاب باید بالای سر باشند و از رهنمودهای آنها استفاده کنیم وگرنه راه را اشتباه خواهیم رفت و تبدیل به یک اهریمنی خواهیم شد که از هر بی‌دینی سخت‌تر و پلیدتر است.

حجت‌الاسلام مجید سینایی، جهاد تببین را در عرصه شناخت دین به مردم و جامعه، گفت: مورد دوم که بسیار حائز اهمیت می‌باشد، اختصاص به جهاد تببین دارد. واقعیت این است که ما در عرصه جهاد تبیین برای شناساندن صحیح و درست دین به مردم به درستی عمل نکردیم. نتوانستیم به جوانان خود، شخصیت‌های دلسوز مردم و نظام را بشناسانیم. ضعف در تولیدات رسانه‌های دیداری حتی در شناساندن شهید مطهری، شهید بهشتی به مردم داشتیم، نتوانستیم پلیدی و دیکتاتوری استبداد رضاخانی و محمدرضا پهلوی را به مردم خود نشان بدهیم تا با واقعیت دیکتاتوری آشنا شوند. هنر هفتم ما در تولیدات سینمایی و سریال برای شناساندن مفهوم واقعی دیکتاتوری ناکام بوده است. البته حرف‌های کارشناسی در این زمینه وجود دارد، اما فارغ از این صحبت‌های کارشناسی، نتیجه حاصل شده از تولیدات کنونی به معنای یک زنگ تفریح بوده و جدی نبوده است. 

وی با انتقاد از عملکرد تولیدات سینمایی و سریال‌های صدا و سیما در زمینه شناساندن واقعیت دیکتاتوری رضاخانی و پهلوی، گفت: کلاه پهلوی و کیف انگلیسی از تولیداتی بود که کتمانی بر آن نیست، اما این تولیدات نتوانست حقیقت استبداد پهلوی را به خوبی نشان بدهد. همانطور که در ماجراهای اخیر می‌بینیم، جوانان امروز ما واقعیت دیکتاتوری پهلوی را درک نکرده‌اند و فکر می‌کنند ربع پهلوی (نوه رضاخان و فرزند رضا شاه پهلوی) که در آن سوی دنیاست، برای آنها راحتی و رفاه را به ارمغان خواهد آورد. این در حالی است که یکی از سیاه‌ترین استبدادهای قرن توسط خاندان پهلوی در ایران به نمایش گذاشته شده بود، به نحوی که صدای آمریکایی‌ها و غربی‌ها در روش‌های سرکوبگری و خونریزی رژیم پهلوی صدایشان درآمده بود.

تولیت حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع)، اضافه کرد: ما نتوانستیم این موضوعات را تبیین کنیم و جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب فرمودند در همین راستا می‌باشد. برای درک بهتر موضوع، ذکر این نکته ضروریست که در کربلا حضرت زینب(س) به امام حسین(ع) فرمودند؛ خود را برای آنها معرفی نموده‌اید؟ حضرت فرمودند؛ بله! همگی خود را معرفی کردیم. به میدان رفتند و همه تلاش‌شان را برای معرفی خودشان انجام دادند. ما باکی از شهادت نداریم. مقام معظم رهبری ترسی از شهادت ندارند ولی بحث اینست که برای شهادت و بهشت رفتن نیامدیم، بلکه هدف و غایت نهایی هدایت نسل جوان و شناخت آنان از اصول اولیه اسلامی و مجریان احکام آن است. جوانان باید با شناخت و آگاهی کامل از افرادی و حاکمیتی که معترض آن هستند، اقدام بکنند. اما بسیاری از اینها پس از شناخت تعجب می‌کنند و می‌گویند؛ ما تا الان اشتباه فکر می‌کردیم.

حجت‌الاسلام مجید سینایی در خصوص برخی شعارهای ساختارشکنانه، افزود: بعضا شعارهایی مانند «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشد چه....» می‌دهند که باید گفت؛ ستمگری در دید ما هم منفور است، اما واقعا شما ستمگری شاه را به درستی شناخته‌اید؟ رهبری که در برخی شعارهای القایی نام می‌برید، چگونه ستمگری کرده است؛ کاخ دارد، متاعی دنیوی برای خود جمع کرده است؟ آیا هر لحظه از عمر خود را برای هدایت و راهبردنگاری در دام اهریمنان و مستکبران نیافتادن جوانان این مرز و بوم، صرف نکرده است؟ این موارد که می‌گویم همگی به اذعان غربی‌هاست که می‌گفتند؛ اگر رهبر انقلاب نبود، ما تا الان خاورمیانه را بلعیده بودیم و ایشان یک‌تنه مانع این اقدام پلید غربی‌ها در خاورمیانه شده است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم شناخت کامل و صحیح، تصریح کرد: این مواردی که اکنون به جوانان ما، القا و ارائه شده غلط است. ابتدای امر شناخت خود را از موضوعاتی که به آنها ارائه می‌شود کامل کنند و سپس تصمیم بگیرند. مسیر کنونی که می‌روند، اشتباه است. امیدوارم که خداوند متعال به همگی ما توفیق عنایت بفرماید تا راه درست را هم برای خود و هم برای دیگران، مخصوصا برای نسل جوان عزیزمان تبیین کنیم و دفاع درست از رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی ایران داشته باشیم. چرا که دفاع غلط از دشمنی‌ هم بدتر است. باید مواظب باشیم که با علم، عمل و گفتارمان بهتر شخص مقام معظم رهبری، اسلام، ولایت فقیه و دستاوردهای این نظام را به مردم و مخصوصا نسل جوان بشناسانیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین