عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۱۷۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
حجت الاسلام حسینی قمی عنوان کرد:
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: سیاست های شیطانی معاویه در ظاهر معاویه را پیروز میدان می کرد اما سیاست‌های رحمانی حضرت علی علیه‌السلام اجازه نمی داد با هر مکر و حیله ای حکومت کند. طبق گفته ابن ابی الحدید، معاویه همه حلیه‌ها را در سیاست خود به کار می برد و خلاف اصول دینی رفتار می کرد.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی شب گذشته در ادامه سلسله مباحث درس‌هایی از نهج‌البلاغه شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: در جلسه هفته گذشته نکاتی را در خصوص خطبه ۲۰۰ نهج البلاغه گفته شد و مسائلی که مربوط به سیاست های شیطانی معاویه بود مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: سیاست های شیطانی معاویه در ظاهر معاویه را پیروز میدان می کرد اما سیاست‌های رحمانی حضرت علی علیه‌السلام اجازه نمی داد با هر مکر و حیله ای حکومت کند. طبق گفته ابن ابی الحدید، معاویه همه حلیه‌ها را در سیاست خود به کار می برد و خلاف اصول دینی رفتار می کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: شاید سوال شود چرا حضرت علی علیه السلام در ماجرای تشکیل شورای شش نفره، حرف عبدالرحمن بن عوف را نپذیرفت و قبول نکرد که بعد از مرگ خلیفه دوم به عنوان خلیفه انتخاب شود.

وی افزود: جواب این مسئله خیلی واضح است چرا که حضرت علی علیه السلام قبول نکرد که بر اساس سنت خلیفه اول و دوم حکومت کند و سیاست رحمانی حضرت اجازه نمی داد در ظاهر قبول کند اما بعد از انتخاب شدن تغییر رویه بدهد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: حضرت علی علیه السلام هیچگاه حاضر نشدند زیر بار بدعت هایی برود که توسط خلفا پایه گذاری شده بود.

وی افزود: طبق فرموده حضرت علی علیه السلام؛ خلفا، عمدا عهد نبی گرامی اسلام را شکستند و بدعت‌گذاری نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی تاکید کرد: تغییراتی که در نحوه اذان صبح، خواندن نمازهای یومیه، نحوه گرفتن وضو، طلاق بانوان ، انجام مناسک حج و… توسط خلفا انجام شده بود در ذهن و فکر مردم رسوخ کرده بود.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: حضرت علی علیه‌السلام در بخش حکمت‌های نهج البلاغه می‌فرماید اگر جای پای من محکم بشود خیلی از چیزها را تغییر و بدعت‌ها را از بین خواهم برد.

وی تأکید کرد: کمتر از ۵ سال حکومت حضرت طول کشید و در طی این مدت مشغول جنگ‌های جمل، صفین، نهروان و دیگر مشکلات داخلی بودند و مشکلات داخلی اجازه قوی شدن حکومت را به حضرت نداد.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین