عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
پدر شهید مدافع حرم:
پدر شهید کمالی دهقان می‌گوید: مسبب اصلی همه این اغتشاشات و دشمنی‌ها و ریشه این فتنه‌ها از دروغگوهاست، این افرادند که آتش دشمنی را روشن کردند.

عقیق: شهید محسن کمالی دهقان از مجاهدان مدافع حرم حضرت زینب(س) بود که در ۲۴ فروردین سال ۹۴ حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. پدر این شهید در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وقایع اخیر و اغتشاشاتی که بر مبنای یک دروغ در کشور ایجاد شد و جامعه را دچار التهاب کرد، می‌گوید: مسبب اصلی همه این اغتشاشات و دشمنی‌ها و ریشه این فتنه‌ها از دروغگوهاست، این افرادند که آتش دشمنی را روشن کردند.

دشمن شناسی و استعمار شناسی برای دانش آموزان تعلیم داده شود 

وی می‌افزاید: مسئولان آموزشی ما باید با اصلاح ساختار آموزشی و نیز اصلاح محتوای آموزشی در مدارس، برای محصلان دروسی را اضافه کنند که دشمن شناسی و استعمارشناسی را برای دانش‌آموزان تعلیم دهند تا جوانان بدانند در برهه‌های مختلف دشمنان چطور توطئه‌های خود را در جامعه پیاده کرده و استقلال کشورمان را نشانه می‌رود.

پدر این شهید مدافع حرم با اشاره به چهره‌های خارج نشین که این روزها همسو با دشمن حرکت می‌کنند، می‌گوید: بسیاری از فتنه‌گران امروز خارج از ایران زندگی می‌کنند اما پول می‌گیرند و با شایعه‌پراکنی، داخل کشور را به نفع خود دچار آشوب می‌کنند اما برخی از جوانان ما متوجه نمی‌شوند.

دروغگو دشمن خداست

وی ادامه می‌دهد: همه عمر این جمله را که «دروغگو دشمن خداست» هم خودمان شنیدیم هم به فرزندانمان آموختیم. این جمله یک سخن کلیشه‌ای نیست و دروغگوها نه فقط دشمن مردم، بلکه دشمن خدا هستند و از هیچ گناهی ابا ندارند.

پدر شهید کمالی دهقان با اشاره به اینکه دشمنان و حتی بعضی چهره‌های داخلی، یک مساله صد درصد دروغ را راست جلوه می‌دهند و متأسفانه آزادانه هم فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های قضایی و انتظامی نباید اجازه دهند این افراد راحت دروغ بگویند و زندگی عادی خود را سپری کنند. 

وی ادامه می‌دهد: به قول حضرت آقا چند جوان را که شعار می‌دهند و احساسی عمل می‌کنند، باید از کسانی که عمل‌شان مصداق فساد فی‌الارض است، جدا کرد.

شهید مدافع حرم، محسن کمالی دهقان

باید برای شایعه پراکن‌ها اشد مجازات در نظر گرفت 

پدر این شهید می‌گوید: نمی‌شود بگویی حالا یک شایعه پراکنی شده و تمام می‌شود، بلکه این دروغ‌ها و شایعه‌ها با جان عده‌ای بازی می‌کند. همانطور که بچه‌های ما را به شهادت می‌رسانند و عده‌ای هم از روی ناآگاهی به دردسر می‌افتند. 

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی خواص ما هم به اشتباه و دروغ پراکنی‌ها دامن می‌زنند، افزود: اگر قوه قضائیه چهار نفر از این‌ها را به شدت مواخذه کند، بقیه هم حساب کار دستشان می‌آید. اگر اختلاسگرها را اعدام و مجازات می‌کردند الان وضعیت این طور نبود.

پدر شهید کمالی دهقان خاطرنشان کرد: متأسفانه تبلیغات دشمن به گونه‌ای است که می‌خواهد القا کند صداوسیما و رسانه‌های داخلی حرف درست نمی‌گویند. کسی هم نمی‌رود ریشه‌یابی کند ببیند واقعا چه کسی حرف حق می‌زند. 

وی ادامه داد: باید آگاه سازی جامعه از مدارس شروع شود. اینکه برخی جوانان احساسی برخورد کنند و دنباله‌رو دشمن باشند که درست نیست. به قول معروف اگر دشمن تک می‌زند ما باید بلد باشیم چگونه درست پاتک بزنیم.

دو مسأله اقتصادی و شایعه‌پراکنی بیش‌ترین سهم را در آشوب‌ها دارد

پدر این شهید مدافع حرم با اشاره به اینکه دو مسأله اقتصادی و شایعه پراکنی بیشترین سهم را در ایجاد آشوب‌ها دارد، گفت: اگر اختلاسگرها، دروغگوها و شایعه‌پراکن‌ها را مجازات نکنند مردم اطمینان خاطر بیشتری پیدا نمی‌کنند و آن افراد هم به کار ادامه می‌دهند و می‌شود همین وضعی که امروز شاهد آن هستیم.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین