عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
شاعر خوزستانی:
یک شاعر خوزستانی درخصوص دروغ‌پردازی‌های اخیر گفت: یکی از ابزارهای جنگ رسانه‌ای، دروغ‌پردازی است و عبارت‌هایی چون تزویر، بزرگ‌نمایی و ... در سبد دروغ قرار می‌گیرد.

عقیق: دروغ پردازی‌های اخیر غباری را روی حقیقت انداخته‌ است که منجر به گمراهی برخی از معترضین شده است؛ طوری که دیگر نمی‌توان عنوان معترض را به آن‌ها داد. مرتضی حیدری آل کثیر، شاعر خوزستانی و دوزبانه فارسی ـ عربی که آثاری چون «خورشید در عبای تو پیچیده‌ است» در کارنامه دارد، نظر خود را در خصوص دروغ‌پراکنی‌های اخیر با خبرگزاری فارس در میان گذاشت.

یکی از ابزارهای جنگ رسانه‌ای همین دروغ‌پردازی است

مرتضی حیدری آل کثیر، شاعر اظهار داشت: گاهی دروغی کاملاً باطل به زبان افراد جاری می‌شود که نیمی از آن دروغ و نیم دیگرش رنگی از واقعیت دارد تا باور پذیری بیشتری داشته باشد. کسی که آشنایی با این فضا ندارد ممکن است گول این دروغ‌ها را بخورد و علیه یک نظام تحریک شود.

طبیعتاً افرادی که اعتراض دارند باید خط خودشان را جدا کنند

وی در ادامه بیان کرد: وقتی شما فضای مجازی را بررسی می‌کنید افرادی خود را معترض می‌نامند. البته ما هم نسبت به مسائلی اعتراض داریم و اگر من از امنیت و سیاست‌های خارجه نظام اسلامی دفاع می‌کنم به این معنی نیست که در ابعاد دیگر اعتراض ندارم؛ بنابراین کسی نمی‌گوید معترض نباید باشد. اما در صورتی که معترض مجرای اصلی خود را فراموش می‌کند و وارد یک مجرای از پیش تعیین شده و خصمانه‌ای می‌شود در این صورت طبیعتاً افرادی که اعتراض دارند باید خط خودشان را جدا کنند.

بسیاری از متدینین نیز دچار این خطا می‌شوند

آل کثیر در پایان با اشاره به ضریب دادن افراد متدین به این دروغ‌پردازی‌ها بیان کرد: پس از هر حادثه‌ای که هشتگ می‌شود باید دو هفته‌ای صبر کرد تا دید آیا واقعی است یا خیر و بعد اعلام موضع کرد. نکاتی که عرض کردم را باید یک انسان در جهان امروز توجه کند. افرادی که نگاه اخروی دارند باید دقت بیشتری داشته باشند. چرا که اگر ذره‌ای از یک دروغ حمایت کنیم در آخرت نتیجه‌اش را می‌بینیم. اگر متدین هستیم، باید دقت کنیم چرا که بسیاری از متدین‌ها نیز دچار این خطا می‌شوند و به این دروغ‌ها ضریب می‌دهند. زمانی که جا برای اعتراض وجود دارد، اما اعتراضات وارد مجرای از پیش تعیین شده می‌شود و بزرگ‌نمایی صورت می‌گیرد انسان باید یک تصمیم درست بگیرد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین