عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
حجت الاسلام رفیعی:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: در ناآرامی‌های اخیر در کشور اگر با جوانانی که از روی هیجان و ناآگاهی دست به اقدامات غیرقانونی زده اند، صحبت منطقی شود قطعاً در آن‌ها تحول ایجاد خواهد شد.

عقیق: حجت الاسلام ناصر رفیعی در همایش «پیامبر رحمت، الگوی جهانی» بیان کرد: کتاب‌های خوبی در زمینه ابعاد مختلف زندگی پیامبر اسلام نوشته شده است از جمله می‌توان به «کتاب تحلیل سیره تبلیغ پیامبر اعظم»، «سیره پیامبر به روایت امام رضا به قلم استاد محمد حکمی»، «جلد ۱۶ کتاب شریف بحارالانوار مرحوم مجلسی»، «کتاب گرانسنگ نهج البلاغه خصوصاً خطبه‌های ۷۲ و ۱۶۰»، «کتاب سیره پیامبر اعظم و سخنان ایشان نوشته مرحوم ری شهری» اشاره کرد که باید به عنوان منبع تحقیقی در بین دانش‌پژوهان دینی مورد توجه قرار گیرد.

وی، مهم‌ترین خاستگاه معرفی پیامبر (ص) را خود قرآن ذکر کرد و افزود: مهمترین منبع برای شناخت پیامبر اکرم (ص) قرآن کریم می‌باشد. آیات بسیاری در خصوص عظمت جایگاه پیامبر در قرآن بوده که برخی از آن‌ها باید برای امور تبلیغی مبلغان مورد استفاده قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های تبلیغی حضرت پیامبر خاتم (ص) گفت: «حکمت و استدلال»، «موعظه حسنه با الفاظ نیکو» و «به دنبال حق بودن و جدال احسن» از مهم‌ترین ویژگی‌های تبلیغی سیره حضرت محمد (ص) است.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه به برخی اصولی که مبنای تبلیغ پیامبر اسلام بود اشاره کرد و افزود: اصل «نگاه مثبت» یکی از این اصول و مبنای تبلیغ پیامبر اکرم بوده و در تبلیغ نباید نگاه منفی داشت. در ناآرامی‌های اخیر در کشور اگر با جوانانی که از روی هیجان و ناآگاهی دست به اقدامات غیرقانونی زده اند، صحبت منطقی شود قطعاً در آن‌ها تحول ایجاد خواهد شد.

وی اصل «تغییر پذیری» را در عرصه تبلیغ امری مهم برشمرد و گفت: اصل تغییرپذیری در عرصه تبلیغ، بسیار مهم بوده و آسان‌گیری در تبلیغ نیز در سیره پیامبر اسلام مشهود می‌باشد. امر تبلیغ علاوه بر نیازهای به روز خود باید گام به گام و تدریجی صورت بگیر تا شاهد موفقیت در این عرصه باشیم.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: برای یک تبلیغ موفق، شناخت منطقه تبلیغی و علم به آسیب‌های موجود در آن منطقه یک امر ضروری می‌باشد. مبلغ توانمند مبلغی است که این امر را در تبلیغ خود لحاظ نماید.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین