عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۰۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
کارشناس مسائل سیاسی گفت: دشمن از ۱۷ تکنیک رسانه‌ای برای بحران‌سازی و ابهام‌آفرینی در ماجرای مهسا امینی و نیکا شاکرمی استفاده کرده است.

عقیق: محمدحسن دهقانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور، اظهار داشت: فتنه 1401 برای دشمن موضوعی راهبردی یا تاکتیکی است که باید تامل کرد که با برنامه‌ریزی بوده یا به صورت تاکتیکی از فوت مهسا امینی استفاده کرده است.

وی افزود: با اتفاقاتی که در این قضیه افتاد باید گفت این موضوع هم مانند فتنه‌های سال‌های قبل یک فتنه با الگو و حرکت خاص مثلا حجم زیاد تولیدات رسانه‌ای بوده که قبل از فوت خانم امینی سرویسهای شانتاژخانه‌های غرب تکنیک انبوه‌سازی در تولیدات رسانه‌ای را انجام دادند و بعد از فوت وی نیز پیام‌های زیادی را با هشتک‌سازی، بزرگنمایی و وارونه‌سازی انجام دادند. 

کارشناس مسائل سیاسی عنوان داشت: با تحلیل‌های انجام گرفته، دشمن در این ماجرا از 16 یا 17 تکنیک رسانه‌ای استفاده کرد و بعد از آن افکار عمومی را جهت‌دهی کرد و فردای فوت خانم امینی وارد میدان شد و با حضور پرحجم از همان ابتدا شروع به تخریب اموال عمومی کردند.

دهقانی ادامه داد: این اغتشاش کاملا به صورت راهبردی و برنامه‌ریزی شده بود و فقط مترصد یک موضوع بودند که لشگرهای رسانه‌ای را که فراهم کرده بودند وارد فضای رسانه‌ای و افکار عمومی کنند و آنها آمدند و حمایت رسانه‌ای گسترده‌ای از سوی غرب شدند و منافقین، سلطنت‌طلبان، تجزیه طلبان و گروهکها هم به کمک آنها آمدند که با تدبیر و هوشیاری مردم کاملا خنثی شد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در دانشگاه امام حسن(ع) همه ابعاد موضوع را شکافتند و همه آنچه دشمنان می‌خواستند پیاده کنند که ادامه آن در مدارس و دانشگاه‌ شریف بود را تبیین کردند.

دهقانی گفت: بیانات ایشان در دو قسمت حائز اهمیت است یک قسمت ناظر به مردم بوده که نشان می‌دهد رهبری با نگاه کلانشان از لحاظ حکمرانی موضوعات را برای مردم از بالا تبیین می‌کنند و به عنوان رهبر جامعه تکلیف روشنگری و آگاهسازی و حرکت مردم روبه جلو را به صورت کاملا هوشمندانه و کامل انجام می‌دهند و بخشی دیگر از سخنان مقام عظمای ولایت ناظر به نخبگان سیاسی فرهنگی اجتماعی است که ایشان نیز تاکید بسیاری کردند به این موضوع که عده‌ای از نخبگان اعم از برخی سلبریتیها و ورزشکاران ابتدای کار شتاب زده عمل کردند که غافلانه و جاهلانه بود و برخی بدون تحلیل و عدم مشخص شدن ابعاد مختلف موضوع اظهار نظر کردند که دچار خطای محاسباتی شدند.

تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: بخش دوم سخنان مقام معظم رهبری اهمیت بیشتری دارد که نخبگان فکری، سیاسی، اجتماعی ما باید موضع خود با این قبیل اتفاقاتی که به صورت راهبردی و استراتژیک از طرف دشمن طراحی می‌شود را معلوم کنند و باید موضع‌گیری شفاف خود را بعد از مشخص شدن ابعاد موضوع که مشخص شده فتنه بوده و دشمن قصد به خطر انداختن منافع و امنیت ملی را داشته معلوم کنند.

وی اضافه کرد: اگر اعتراض وجود دارد نباید آن را با امنیت ملی گره زد و نباید بهره‌برداری سیاسی و امنیتی شود آنطور که دشمن این کار را کرد و بهره‌برداری سیاسی و امنیتی کرد و آمریکا پروژه تحریم‌ها را دوباره کلید زد، گروهکهای خواستار تجزیه در سیستان و بلوچستان بلافاصله فعال شدند و با اسلحه وارد شده و قصد ایجاد درگیری گرم و تسری آن به کشور را داشتند.

دهقانی تشریح کرد: رصد و پایش تحولات اخیر و تجربه‌نگاری دقیق از موضوعات اخیر می‌تواند کمک کند که گامهای برداشته شده دشمن برای انتقال پیام به مردم را متوجه شویم و از آن استفاده کنیم و در گام بعد فراهم کردن اتاق فکر رسانه ای برای ایجاد تجربیات درست برای حوادث احتمالی آینده و استفاده از ابزارها و تجهیزات رسانه‌ای قوی داخلی برای همراهی افکار عمومی مثل پیام رسانها، شبکه های تلویزیونی و رسانه‌ها برای جهت دهی افکار عمومی می تواند به کاهش بحران سازی و ابهام آفرینی از طریق تکنیکهای رسانه ای کمک کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین