عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۹۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
حاج آقامجتبی تهرانی:
حاج آقامجتبی تهرانی گفت: آزمایش هرکسی متناسب با شرایطی است که در محیط زندگی‌اش دارد. مثلاً خداوند، شخص کریه المنظری را به مسائل شهوی آزمایش نمی‌کند.

عقیق: مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش می‌گوید: آزمایش هرکسی متناسب با شرایطی است که در محیط زندگی‌اش دارد. «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ‌ بِشَیْ‌ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ؛ و قطعاً شما را به چیزى از [قبیلِ‌] ترس و گرسنگى، و کاهشى در اموال و جان‌ها و محصولات مى‌آزماییم( سوره مبارکه بقره، آیه ۱۵۵)» و الّا هرکس متناسب با خودش امتحان دارد. انسان باید حواسش را جمع بکند.

وی افزود: مثلاً خداوند، شخص کریه المنظری را به مسائل شهوی آزمایش نمی‌کند. در روز قیامت یک زن را می‌آورند که زیبا بوده است. از او سؤال می‌کنند: چرا خودت را آلوده کردی؟ می‌گوید: چه کنم؟ تو مرا زیبا خلق کردی! خداوند جواب می‌دهد: من مریم را هم زیبا خلق کردم. عذر غیر قابل قبول نیاور.

حاج آقامجتبی تهراتی ادامه داد: حالا عکسش را از این طرف بگویم. مردی را می‌آورد که می‌گوید: مرا زیبا خلق کردی و من در معرض گناه قرار گرفتم و دستم آلوده به معصیت شد. خدا می‌گوید: من حضرت‌یوسف(ع) را هم خلق کردم و زیباتر از تو هم بود.

این استاد اخلاق تصریح کرد: امتحان هرکس متناسب با خودش است. کسی را که انکر الاصوات است، امتحان صوتی نمی‌کنند. 

فیلم این سخنرانی را اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 45
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین