عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان تاکید کرد؛
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: تبیین آثار و آسیب‌های دنیوی بی حجابی در جامعه، خانواده و...ضرورت دارد و باید حوزه‌های علمیه اهتمام بیشتری به این مسئله داشته باشند.

عقیق: حجت الاسلام و المسلمین پناهیان شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: خداوند در قرآن کریم با استفاده از روش معرفی منافع دنیوی دربین انسان‌ها برای دین داری و انجام اعمال صالح ایجاد انگیزه می کند و انسان‌ها را به عاقبت اندیشی در دنیا سوق می دهد.

وی افزود: آخرت اندیشی و ترسیدن از عذاب الهی امر بسیار ارزشمندی است اما تمام انسان‌ها ظرفیت این را ندارند که تمام و کمال به آخرت بیندیشند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: حدود ۱۷۰ مرتبه کلمه «خیر» در قرآن آمده است و منظور از آن در بیشتر موارد فواید دنیوی است که استفاده این چنینی از این کلمه نشان دهنده این است که ترغیب انسان‌ها و ایجاد انگیزه با منافع دنیوی یک روش اصولی در قرآن کریم است.

پناهیان تاکید کرد: توجه انسان به آثاردنیوی در کنار منافع اخروی باعث می شود عبادت انسان به سمت غرور و عجب نرود و انسان مومن کمتر دچار خطا بشود.

وی اظهار داشت: دوگانگی بین دنیا و آخرت اصلا درست نیست بلکه باید بین دنیا و آخرت اعتدال برقرار نمود چرا که مومن واقعی با عقل هوشمند خود هم عقل معاد و هم عقل معاش دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: هنوز نتوانسته ایم به درستی در جامعه این مسئله را تبیین نماییم که دین برای دنیا مفید است و بی دینی باعث آسیب های دنیوی می شود در حالیکه عده ای فکر می کنند اهل دین، دنیای خود را از دست داده اند و فقط به دنبال آخرت هستند.

پناهیان تاکید کرد: اقامه نماز شب از زیبایی چهره تا افزایش رزق و… را به دنبال دارد و بر اساس گفته روانشناسان عبادت باعث سلامت جسمی می‌شود به همین خاطر دین فقط مسئله آخرتی نیست بلکه هم دنیوی و هم اخروی است.

وی افزود: فواید دنیوی اقامه عزا ، گریه بر مصائب سیدالشهدا، محبت اهل بیت(ع) و… آنقدر زیاد است که از آن‌ها غافل هستیم.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: تمام امور دینی، به نوعی با امور دنیوی گره خورده است و اگر کسی خلاف این مسئله را ادعا نماید به معنای این است که دین را درست نشناخته است.

وی خاطر نشان کرد: به مرور زمان با پیشرفت علم بشر، منافع دنیوی اعمال دینی بیشتر ظاهر می‌شود.

پناهیان تاکید کرد: هر گناهی آثار بدی دارد و همانند یک غذای مسموم است و این صریح روایات است و همانگونه که یک غذای نامناسب جسم و روح انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، معاصی نیز جسم و روح انسان را از بین خواهد برد.

وی افزود: تبیین آثارو آسیب‌های دنیوی بی حجابی در جامعه، خانواده و…ضرورت دارد و باید حوزه‌های علمیه اهتمام بیشتری به این مسئله داشته باشند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: بر اساس علوم تجربی، مخالفت با هوای نفس باعث شکوفایی استعداد خواهد شد.

پناهیان تاکید کرد: استفاده از ماسک و حجاب در جامعه همانند یکدیگر است و اگر انسان‌ها بفهمند عدم حجاب همانند عدم استفاده از ماسک باعث صدمات می‌شود همگان خود را ملزم به استفاده از حجاب می‌دانستند.

وی افزود: مسئله اصلی در جامعه این است که باید مردم متوجه بشوند هر آن چه که در دین است در کنار منافع اخروی، منافع دنیوی هم دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: نبی گرامی اسلام با علم الهی که دارد، بی نهایت از تمام پزشکان عالم هستی، داناتر و عالم‌تربه ابدان و ارواح و… است به همین خاطر توصیه‌های نبی خدا در ترک محرمات و انجام واجبات تماما هم منافع دنیوی و هم منافع اخروی دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین