عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۸۴۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
محمود مقامی درباره‌ اولین سفری که به کربلا داشته صحبت کرد که برای بازی در تله فیلم «اربعین»، این اتفاق افتاد.

عقیق: محمود مقامی بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه «نشان ارادت» حضور پیدا کرد و درباره‌‌ امام حسین (ع) صحبت کرد. او معتقد است هرچقدر جلوتر آمدم و سن‌ام بالاتر رفت، بیشتر عاشق امام‌ حسین(ع) شدم. در ابتدا فقط کنجکاوی سراغ‌مان می‌آید و به مرور زمان باید دقت کنیم تا به خوبی در این زمینه اطلاعات کسب کنیم. مقامی همچنین درباره‌ اینکه اولین‌بار برای بازی در تله فیلم «اربعین» به کربلا رفته است صحبت کرد.

در ادامه بخشی از گفته‌های او را می‌خوانید.  

محمود مقامی در ابتدای برنامه درباره‌ اولین مواجهه‌ خود با امام حسین (ع) گفت: «به یاد دارم در دوران کودکی، در کوچه پس کوچه‌های محل ما در ایام محرم همیشه علم و کُتَل و دسته‌های عزاداری بود. در آن سن من متوجه شده بودم که این دسته‌ها کجا می روند و چه کاری انجام می‌دهند، از همان زمان صدای یا حسین (ع) در گوش‌ام پیچید و در جانم نشست. به همین دلیل کم کم پیگیر شدم تا متوجه شوم امام حسین(ع) چه کسی است و هر چقدر جلوتر آمدم و سن‌ام بالاتر رفت، بیشتر عاشق امام حسین (ع) شدم. در ابتدا فقط کنجکاوی سراغ‌مان می‌آید و به مرور زمان باید دقت کنیم تا به خوبی در این زمینه اطلاعات کسب کنیم.» 

در قزوین طبق‌چراغ داشتیم

بازیگر مجموعه‌ «امام علی (ع)» درمورد آداب و رسوم قزوین که تا 12 سالگی در آن‌جا زندگی کرده است، توضیح داد: «آداب و رسوم اهالیِ قزوین خیلی خاص نیست و مثل تهران است. در دوران کودکی سوال برایم پیش آمده بود که وقتی در عزاداری‌ها شیون می‌کنند، حتما کسی آن‌ها را زده است تا این‌طور شیون می‌کنند. به دلیل اینکه ما تا آن سن شیون را فقط اینطور حس کرده بودیم. به طور کلی در آن سن برایم زیبا بود که دسته و کتل راه می‌افتادند و همچنین ما در قزوین طبق‌چراغ هم داشتیم که مثل حجله است.»

اولین‌بار برای بازی در فیلم «اربعین» به کربلا رفتم

بازیگر سریال «کیمیا» درباره‌ی ماجرای سفرش به کربلا توضیح داد: «من معمولاً هر سال به مشهد می‌روم و سال 1385 که هم رفتم از امام رضا (ع) درخواست کردم تا به زیارت امام حسین (ع) و قمربنی‌هاشم (ع) بروم. این آرزو را عاجزانه از امام رضا(ع) خواستم تا برآورده شود، از حرم که بیرون آمدم موبایلم زنگ زد که یکی از تهیه‌کنندگان بود و گفت می‌خواهیم تله فیلمی به اسم «اربعین» در کربلا بسازیم. به این شکل به کربلا رفتم و همراه با گروه فیلمبرداری 15 روز آنجا بودیم که به آرزویم رسیدم. زمانی که رفتیم در جاهای مختلف کار کردیم و به کربلا رسیدیم و خیلی خسته بودیم، برای یک سکانسی من باید داخل حرم می‌رفتم. به همین دلیل رفتم هتل که استراحت کنم و تیم فیلم‌برداری رفتند با مسئولین حرم صحبت کنند که آن‌ها گفته بودند ما اجازه نمی‌دهیم حتی کسی در اینجا عکس بگیرد. شما می‌خواهید فیلم‌برداری کنید؟ غیرممکن است.

وی افزود: «از آن‌جایی که اگر خواست خدا باشد هر ناممکنی، ممکن می‌شود. آن‌ها به سریال امام علی (ع) خیلی علاقه‌مند بودند و هر شب می‌دیدند. در عین حال که مخالفت کردند، از گروه فیلم‌برداری پرسیده بودند آیا از بازیگران امام علی (ع) هم در فیلم شما حضور دارند؟ بعد هم من با مسئولین حرم صحبت کردم و گفتم اجازه دهید و به این شکل اجازه دادند تا نیم ساعت در حرم امام حسین (ع) فیلم‌برداری کنیم. فیلم «اربعین» هم هر سال در روز اربعین از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شود.»

بازیگر مجموعه‌ «کهنه‌سوار» در پاسخ به این سؤال که اگر امام حسین (ع) به او بگوید من از شما راضی هستم، گفت: «چیزی نمی‌توانم بگویم جز اینکه همین برایم بس است. چی بالاتر و بزرگ‌تر از اینکه یکی از بنده‌های محبوب خداوند این حرف را به من بزند.» 

مقامی همچنین در انتهای برنامه گفت: «اگر درمورد سیدالشهدا (ع) تا زمانی که زنده هستیم هم صحبت کنیم، باز هم کم است. از شما ممنونم که در ایام محرم من را به حال و هوای دیگری بردید.» 

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین