عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
دبیر پنجمین سوگواره هنری اربعین گفت:
دبیر پنجمین سوگواره هنری اربعین با اشاره به اینکه مسجدالمتقین تهران با هدف معرفی این رویداد جهانی و گره زدن آن با مسئله ظهور امام زمان(عج) این سوگواره برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان تا 4 مهرماه فرصت شرکت دارند.

عقیق:

سالار شفایی دبیر پنجمین سوگواره هنری اربعین در گفت‌وگو با خبرنگارعقیق اظهارداشت: این سوگواره برای پنجمین دوره، با موضوعات «اربعین و ظهور منجی»، «زیبایی‌های راهپیمایی اربعین»، «اربعین و جهاد تبیین» و «اربعین و پیوند ملت‌ها» برگزار می‌شود.

این سوگواره شامل چه بخش‌هایی است؟

وی با اشاره رشته‌های پنجمین سوگواره اربعین گفت: متون ادبی شامل دل نوشته و خاطره و شعر، فیلم و عکس شامل فیلم کوتاه، نماهنگ، عکس، رسانه‌های نو مانند پادکست، موشن گرافیک و کودکان شامل شعرخوانی، مداحی، نقاشی، محورها و بخش‌های مختلف این سوگواره است.

ارسال ۱۵۰ اثر از کشورهای خارجی در دوره گذشته

شفایی با بیان اینکه این رویداد هنری به همت مسجدالمتقین تهران (واقع در محله آیت‌الله صدر) و با هدف معرفی این رویداد جهانی و گره زدن آن با مسئله ظهور امام زمان(عج) به وسیله زبان رسای هنر برگزار می‌شود، گفت: در دوره چهارم این سوگواره، بیش از ۷۰۰ اثر به دست ما رسید که ۱۵۰ اثر از کشور‌های خارجی شامل عراق، عربستان، روسیه، افغانستان و ... بود. از آنجا که اربعین نقطه تلاقی فرهنگ‌هاست از دوره گذشته تصمیم گرفتیم پوستر رویداد را به زبان عربی ترجمه کنیم تا نقطه آغازی برای ارتباط با کشور‌های منطقه و بین‌المللی شدن این سوگواره باشد.

 

 

عکس‌، شعر و خاطرات اربعینی خود را به این سوگواره بفرستید

تا چهارم مهرماه فرصت شرکت دارید

دبیر پنجمین سوگواره هنری اربعین در پایان با بیان اینکه پوستر امسال به زبان عربی و انگلیسی هم منتشر شده است، خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار به این سوگواره تا چهارم مهرماه است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیام‌رسان‌های بله، واتساپ و تلگرام به شماره ۰۹۳۹۲۰۰۵۹۹۲ آثار خود را ارسال کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین