عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
رئیس سازمان هواپیمایی کشور مطرح کرد
محمد محمدی بخش گفت: با توجه به اینکه ناوگان حمل و نقل، طی امروز و فردا دارای ظرفیت خالی بیشتری است، به زائران توصیه می‌کنیم طی این دو روز به وطن بازگردند.

عقیق:

محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: توافق همیشگی ایران و عراق ۱۲۰ پرواز هفتگی بود. به جهت ایام اربعین این عدد در ابتدا به ۲۵۰ پرواز، سپس ۷۵۰ و مجددا به هزار پرواز افزایش یافت، در سفر اخیر به کشور عراق برای تسهیل و افزایش پرواز‌ها بین دو کشور توافقی انجام شد که برای تسهیل جابه جایی زائران تعداد پروازها به هزار پرواز برسد.

 

زائران زمان بازگشت خود را مدیریت کنند

او افزود: پیش از این برای ایام اربعین اعلام شده بود که تعداد پروازها از ۲۵۰ به ۷۵۰ پرواز افزایش یافت، این در حالی است که پیش از این تعداد پروازهای هفتگی بین دو کشور ۱۲۰ پرواز بود.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشور در حال حاضر تقاضای سفر به عراق از مبدا ایران بیش از هزار پرواز است و طی جلسات مستمر با مسولان سازمان هواپیمایی عراق و همینطور فرودگاه نجف و بغداد مقرر شد تا پایان ماه صفر محدودیتی برای سیکل و تعداد پرواز نداشته باشیم. 

او می گوید: هم اکنون حداکثر جابه جایی زائران را در ایام اربعین داریم و تعداد جابه جایی و بازگشت زائران را به ۱۲۰ هزار زائر رسانده ایم.

به گفته محمدی بخش، تنها عامل محدودیت کننده ظرفیت کم فرودگاه نجف با توجه به ترافیک پروازها در این ایام است که قرار شد بدونِ محدودیت تا حداکثر ظرفیت فرودگاه نجف و بغداد از پرواز‌های ایرانی پذیرایی شود.

معاون وزیر راه گفت: عراق تسهیلات لازم را برای پرواز‌های ایرانی قرار خواهد داد و در عین حال ما تجهیزات فرودگاهی را از ایران در اختیار فرودگاه نجف قرار دادیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین