عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
همراهی اقلیم کردستان عراق با زائران اربعینی
بسیاری از مردم کُردنشین اقلیم کردستان عراق برای میزبانی از زوار ایرانی اعلام آمادگی کرده‌اند و حتی موکب‌هایی در شهر سلیمانیه عراق مستقر شده است و اهالی این شهر شبانه‌روزی به زوار خدمات ارائه می‌دهد.

عقیق: امسال مرز باشماق در استان کردستان برای نخستین‌بار به روی زائران اربعین باز است و جمعی از عاشقان حسینی از طریق این مرز وارد عراق شده‌اند. اما آنچه جدای از بازگشایی مرز باشماق حائز اهمیت است، همراهی اقلیم کردستان عراق با زائران اربعین حسینی است.

بسیاری از مردم کُردنشین این کشور برای میزبانی از زوار ایرانی اعلام آمادگی کرده‌اند و حتی موکب‌هایی در شهر سلیمانیه عراق مستقر شده است و اهالی این شهر شبانه‌روزی به زوار خدمات ارائه می‌دهد.

 

 

                                              همراهی اقلیم کردستان عراق با زائرانی که از مرز باشماق به پیاده‌روی اربعین می‌روند

به گفته داوود حسن‌پور، نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه امسال مردم سلیمانیه از زائران اربعین پذیرایی می‌کنند و حضور زوار حسینی حال و‌هوای این شهر را اربعینی کرده است که باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به اسکان شبانه و حتی خدمات حمل و نقل به زائران اربعین می‌افزاید: امکانات خوبی در این شهر مستقر شده است و زائران یک ساعت پس از ورود به خاک عراق از مرز باشماق با وسایل حمل و نقل موجود در سمت عراق به سلیمانیه و‌موکب‌های این شهر منتقل می‌شوند و مردم این خطه از زوار پذیرایی می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام اباذری، سخنگوی ستاد اربعین ایران در عراق نیز با اشاره به همکاری مردم کردنشین عراق با زوار اربعین می‌گوید: از نیمه شهریورماه پس از بازگشایی مرز باشماق ورود زائران به سلیمانیه و همچنین حرکت آن‌ها به شهرهای زیارتی عراق بدون مجوز آغاز شد. در حالی که پیش از این ورود افراد از منطقه کُردی به عربی عراق بدون مجوز ممنوع بود، اما دولت عراق همکاری‌های لازم را به منظور سهولت تردد زوار اجرایی کرد.

در شهر سلیمانیه و منطقه کردنشین عراق علاوه بر موکب تغذیه و اسکان، به منظور رفته زائران اقداماتی همچون حمل و نقل رایگان، پایگاه گمشدگان و ... راه‌اندازی شده است و‌مردم کُردنشین عراق در ساعات مختلف به زوار اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین