عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
اربعین
رهبر جریان الصدر عراق با انتشار بیانیه‌ای توئیتری درباره مراسم اربعین از همه عراقی‌ها خواست تا حرمت زوار غیرعراقی به ویژه ایرانی‌ها را حفظ کرده و برای برگزاری صحیح مراسم با نیروهای امنیتی همکاری داشته باشند.

عقیق: «مقتدی الصدر» رئیس جریان صدر عراق که طی روزهای گذشته بیانیه‌های متعددی درباره مراسم اربعین حسینی و لزوم احترام به زائران و دوری از فتنه منتشر کرده بود بار دیگر در صفحه توئیتری خود خطاب به همه عراقی‌ها و عاشقان و محبان امام حسین (ع) با اشاره به اینکه زائران اربعین برای زیارت کسی رهسپار کربلا شده‌اند که نماد عزت و مبارزه با ظلم و فساد بود توصیه‌هایی به عراقی‌ها کرد.

 

                                               تاکید

مقتدی الصدر در صفحه توئیتری خود نوشت، همه دوستداران اصلاحات و کسانی که علیه ظلم و فساد انقلاب کرده‌اند باید به سمت قبله اصلاح امور (کربلا) و سرور و مولایمان امام حسین (ع) حرکت کنند، پس از همه انقلابیون می‌خواهیم که در این امر کوتاهی نکنند. اما چندین شرط برای این امر وجود دارد.

مقتدی الصدر با بیان توصیه‌ها و شروط  خود در این زمینه ابتدا از مردم عراق خواست تا از بالا بردن پرچم خاص متعلق به یک گروه یا یک طرف یا اردوگاه یا حزب و حتی طائفه‌ بپرهیزند؛ چرا که امام حسین (ع) امام دین اسلام و انسانیت و اصلاح بود.

وی همچنین از عراقی‌ها خواست به هیچ وجه هیچ پلاکارد یاعکسی را به دست نگیرند. وی گفت که خداوند متعال این شهدا را در بهشت رضوان خود جای خواهد داد.

رهبر جریان الصدر در ادامه بیانیه توئیتری خود اعلام کرد، از همه می‌خواهیم تا اقداماتی چون پوشیدن کفن یا هر لباسی که آنها را از سایر زائران متمایز می‌کند به ویژه لباس نظامی، انجام ندهند و همه لباس اخلاص و طهارت به تن کنند. شعار همه در این روزها باید ذکر خدا و ذکر امام حسین (ع) و اهل بیت سلام‌الله علیهم باشد و نه هیچ چیز دیگری.

وی افزود، همه باید به عالی‌ترین درجات صبر و حکمت و اخلاق پایبند باشند. .نیروهای امنیتی باید با هرکس که از هر جهتی این دستورات را رعایت نکند، با جدیت و بدون هیچ سهل‌انگاری برخورد کنند؛ زیرا چنین فردی یا نفوذی است یا بیزار از شعائر حسینی.

 

مقتدی الصدر تاکید کرد، متهم کردن یکدیگر و توصیف افراد با ویژگی‌هایی چون بعثی و تروریست و شبه نظامی و اوصافی از این قبیل در زیارت اربعین ممنوع بلکه حرام است. همچنین هرگونه بی‌احترامی و تعرض به زوار غیر عراقی به ویژه برادران ایرانی به هر طریقی، عملی ناپسند و ممنوع بلکه حرام تلقی می‌شود و مغایر با همه عرف‌هاست.

در ادامه بیانیه مقتدی الصدر آمده است، مسلم است که حمل سلاح در مراسم اربعین توسط همه اقشار نه تنها ممنوع بلکه حرام است و هرکس با این امر مخالفت کند تحویل نیروهای امنیتی داده می‌شود. همچنین از عراقی‌ها می‌خواهیم که در همه مناطق کشور به ویژه در کربلای مقدس با نیروهای امنیتی بالاترین سطح همکاری را داشته باشند.

رهبر جریان الصدر عراق در پایان تاکید کرد که هر کس با این توصیه‌ها مخالفت کند من از او برائت می‌جویم.

 

منبع: تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین