عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کمیته اعزام ستاد اربعین، امسال برای نخستین‌بار ۴۰۰ نفر را به عنوان خادم زائر اعزام کرده است تا به زائرانی که گم‌شده‌اند یا نیاز به برقراری ارتباط به همراهان خود را دارند، خدمات ارائه دهند.

عقیق: امسال پس از ۲ سال دوری از زیارت اربعین، جمعی از ایرانیان به عتبات مشرف شده‌اند تا جایی که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وارد این کشور شدند و به دلیل افزایش جمعیت حاضر در عراق، مرزها بسته شده است و امکان ورود زائران به جمع عاشقان پیاده‌روی اربعین نیست.

با توجه به خیل عاشقان حسینی از ایران اسلامی، کمیته اعزام ستاد اربعین امسال برای نخستین‌بار ۴۰۰ نفر را به عنوان خادم زائر اعزام کرده است تا به زائرانی که گم‌شده‌اند یا نیاز به برقراری ارتباط به همراهان خود را دارند، خدمات ارائه دهند.

حضور ۴۰۰ خادمِ زائر برای نشان دادن مسیر و برقراری تماس با خانواده‌ زائران

پورمحمدی، یکی از خادم‌الزائرین اربعین می‌گوید: روزانه در شیفت ۶ ساعته که در مسیر زائران در کربلا مستقر هستیم، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به ما مراجعه می‌کنند و ما نیز با نقشه‌ای که در اختیار داریم، مسیرها را به آن‌ها نشان داده یا از طریق تلفن همراه با همراهان آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم تا خانواده و دوستان را از حال خود باخبر کنند. نشان دادن موقعیت موکب‌ها نیز از دیگر خدمات پیش‌بینی شده در ایام اربعین است که امیدواریم بتوانیم به نوعی خادمان زائران اربعین باشیم.

 

منبع: فارس

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین