عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
مشکلات گذر از مرز چذابه:
یک زائر اربعین می‌گوید: دیشب حدود 10 هزار نفر از زوار ایرانی، پس از عبور از مرز چذابه سرگردان شدند و حتی یک ماشین برای انتقال مردم وجود نداشت. ما بعد از پیاده‌روی طولانی موفق شدیم یک خودرو را به نفری 100 هزار تومان کرایه کنیم!

عقیق: رضا فتاح‌زاده از زائران اربعین استان اصفهان که روز گذشته برای شرکت در این راهپیمایی عظیم،‌ به همراه چند تن دیگر از دوستانش به مرز چذابه رفتند تا از آنجا وارد خاک عراق شوند در تماس با گروه فرهنگی این رسانه از مشکلات عزیمت از مرز چذابه گفت. 

 

مشکلات گذر از مرز چذابه اینجا ماشین نیست!

فتاح‌زاده که شب گذشته حوالی نیمه شب توانسته بود از مرز عبور کند با مشکلات زیادی مواجه شده بود. تعداد بسیار زیادی از زوار ایرانی شاید بیش از ۱۰ هزار نفر در این منطقه سرگردان بودند و حتی یک خودرو برای بردن مردم به استان العماره که نزدیک‌ترین مکان به این مرز هست، نبود.

وی می‌گوید: من و دوستانم چون خانم و کودک همراهمان نبود، تصمیم گرفتیم مسافتی را پیاده طی کنیم، اما بسیاری از زوار که خانوادگی آمده بودند، نمی‌دانستند در این وضعیت باید چه کار کنند.

 

این زائر اربعین گفت: مقداری که پیاده رفتیم تویوتایی را در جاده دیدیم که قبول کرد به ازای یک مسیر حدود نیم ساعته تا العماره نفری ۱۰۰ هزار تومان کرایه از ما بگیرد و ما را به مقصدی که می‌خواهیم برساند. 

وی می‌گوید: وقتی به این استان رسیدیم، اوضاع بدتر از مرز چذابه بود. جمعیتی دو برابر آنچه در مرز سرگردان بودند در این استان نیز پراکنده بودند و همچنان حتی یک ماشین نبود تا این جمعیت را منتقل کند. 

فتاح‌زاده ادامه داد: خانواده‌ها در هوای گرم به مشکلات زیادی دچار بودند و نمی‌دانستند باید چه کنند. به قدری ازدحام جمعیت بود که ما گمان کردیم شاید دوباره اتفاقی افتاده که ما از آن بی‌خبریم.

 

اویس عطایی یکی دیگر از زائران اربعین اوضاع مرز چذابه در عراق را بسیار سخت توصیف می‌کند و می‌گوید: حجم بسیار زیادی از جمعیت، مخصوصا خانم‌ها و کودکان در مشقت هستند و در گرمای شدید به دنبال ماشینی می‌گردند که آنها را سوار کند. 

وی می‌گوید: بعد از ساعت‌ها انتظار چند کامیون برای انتقال مسافران آمده و مردم به سختی می‌توانند همین‌ها را هم سوار شوند. اما به تعداد انگشتان دست ماشین شخصی هم پیدا شود که با هزار التماس اگر راضی شود در این ساعت‌ها مسافر ببرد، حدود یک میلیون تومان نفری کرایه می‌گیرد. که لحظه به لحظه این مقدار، به علت تقاضای زیاد مسافران، رو به افزایش است. 

 

یادآور می‌شود، زائران اربعین از مرزهای شش‌گانه مهران، خسروی، چذابه، شلمچه، تمرچین و باشماق به عتبات عالیات و پیاده روی اربعین مشرف می‌شوند که حجم تردد از مرز مهران به دلیل نزدیک بودن به کربلا بیش از پنج مرز دیگر است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین