عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۵۱۵
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
شنیده‌ها حاکی از این است که نرخ های بلیت اتوبوس در ایام اربعین امسال با توجه به یک سر خالی بودن ناوگان در این مسیر به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

عقیق: در ایام اربعین بخش عمده ای از حجم جابه جایی زائران عتبات، از طریق بخش زمینی انجام می‌شود به طوری که پیش بینی شده است امسال ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی، ۳۰۰ هزار زائر از طریق ریلی و مابقی زائران هم از طریق زمینی جابه جا شوند.

امسال ۶ مرز زمینی شلمچه، چذابه، مهران ،خسروی،باشماق و تمرچین برای تردد زائرین اربعین آمادگی دارند بنابراین تمهیدات و برنامه ريزی های لازم برای جابه جایی این زائران هم از طریق خودروهای شخصی و هم از طریق اتوبوس صورت گرفته است.

آقای داریوش باقر جوان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران می گوید: با توجه به آنکه ایام اربعین مصادف است با پایان تابستان همچنین ایام شهادت در ماه صفر هم در پیش است بنابراین برنامه ریزی ها برای سرویس دهی کامل در سفرهای داخلی به ویژه مشهد باید صورت گیرد که در این خصوص اقدامات لازم انجام شده است.

او گفت: برای سفرهای رفت وبرگشت در ایام اربعین ۸ هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده و در جلسات ستاد اربعین اعلام شده از ظرفیت های ناوگان حمل ونقل عمومی در سایر دستگاه ها هم استفاده شود که حدود ۶ هزار دستگاه نیاز است.

به گفته مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری برای اربعین امسال توصیه شده که از ظرفیت های ناوگان شخصی هم استفاده شود . امسال اجازه تردد از مرز های کشور عراق به داخل کشور ۸۰ هزار نفر در طول روز است که در صورت افزایش تقاضا امکان تردد وجود ندارد بنابراین در همین خصوص تمهیدات لازم برای اسکان و یا توقف در پایانه ها در نظر گرفته شده است.

در ایام اربعین امسال ۵ میلیون زائر به عتبات سفر می کنند که حدود ۹۳ درصد آن‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابجا می‌شوند.

با توجه به آنکه بخش زیادی از زائران از طریق زمینی جابه جا می شوند بنابراین یکی از اصلی ترین دغدغه ها برای این بخش نرخ بلیت اتوبوس است .

در این ایام به طور قطع بسیاری از اتوبوس ها یک سر خالی هستند بنابراین برای به صرفه بودن این مسیر هم باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. در این مدت حدود ۸ هزار اتوبوس در نظر گرفته خواهد شد همچنین برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه باید تمهیدات و برنامه ريزی های لازم به کار گرفته شود.

طبق اطلاعات به دست آمده هم اکنون نرخ بلیت اتوبوس در این مسیر بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده چراکه نرخ مسیر تهران-مهران حدود ۲۵۰ هزار تومان است و با توجه به یک سر خالی بودن این مسیر سعی شده نرخ ها به گونه ای تعیین شود که رانندگان پای کار بیایند و از ایجاد بازار سیاه در این مسیر جلوگیری شود.

آقای احمد رضا عامری مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسافربری به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است که هنوز نرخی توسط ستاد اربعین اعلام نشده اما مابه هیچ عنوان از استانداردهای تعیین شده خارج نخواهیم شد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسافربری، در این ایام اجازه سرویس های اتوبوس به صورت دربستی داده نمی شود. تمامی رانندگان در این صنوف عاشق خدمت رسانی به زائران اربعین هستند بنابراین تمامی ناوگان و اتوبوس ها در این حوزه به کار گرفته خواهند شد.

در این ایام همواره بازار سیاه در حوزه حمل و نقل ایجاد می شود و مشکل اصلی کمبود اتوبوس برای جابه جایی زائران از مرز تا نجف و یا بالعکس است از سوی دیگر حضور پر رنگ دلالان و سوداگران هم در این بازه زمانی ، مشکلاتی برای زائران ایجاد می کند بنابراین باید حضور مسئولان پر رنگ تر و نظارت ها به گونه ای باشد که مشکلی برای زائران ایجاد نشود چرا که امسال شاهد حضور زائران پاکستانی از مرزهای ایران و عبور آنها به مرزهای عراق هم خواهیم بود.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین