عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
عکس و فیلم|
امام روستای جهان‌آباد شهرستان ریگان در استان کرمان در ایام ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) پویشی راه‌اندازی کرد به نام «هر نخلستان یک حسینیه» تا کشاورزان این روستا که مشغول برداشت خرما بودند، محروم از روضه نباشند.

عقیق:شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های استان کرمان در جنوب شرق کشور است که در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب این استان واقع شده‌ است. یکی از روستاهای این شهرستان، جهان‌آباد است که حجت‌الاسلام حسین بخشی‌پور سه سال است به عنوان امام روستا در آن مشغول به کار است.


ایام ماه محرم در ۳ سال اخیر زمان کار و برداشت محصول در نخلستان‌های ریگان است

اجرای طرح «هر نخلستان یک حسینیه»

بخشی‌پور می‌گوید: سه سال است که ایام ماه محرم، با زمان کار در نخلستان‌ها و برداشت خرما توسط روستاییان همزمان شده است؛ به همین دلیل برنامه‌ریزی کردیم تا در هر نخلستان یک مجلس روضه برپا شود. نام این طرح را «هر نخلستان یک حسینیه» انتخاب کردیم.


پویش هر نخلستان یک حسینیه راه‌اندازی شد تا کشاورزان هم از فیض روضه محروم نباشند

برپایی روضه یک ساعته در نخلستان

این امام جماعت مسجد امام حسین(ع) روستا جهان‌آباد ریگان با اشاره به اینکه در این طرح یک سخنران در هر نخلستان به دعوت خود روستاییان حضور پیدا می‌کند، گفت: این سخنرانان از روحانیون جهادی حاضر در منطقه یا روحانیون بومی انتخاب می‌شود. در مجموع برنامه‌ای یک ساعته برگزار می‌شود که شامل سخنرانی، روضه و نوحه‌خوانی است.


به دعوت کشاورزان، یک روحانی در نخلستان حضور پیدا می‌کرد و روضه می‌خواند

استقبال بالای روستاییان از این پویش

وی افزود: این برنامه با استقبال روستاییان مواجه شده است؛ زیرا در زمان برگزاری جلسات عزاداری دهه اول محرم در هیأت‌های عزاداری و مساجد این عزیزان مشغول کار و برداشت خرما هستند و این مجالس کوتاه فرصتی ایجاد می‌کند که آنان هم از فیض روضه و عزاداری امام حسین(ع) بهره‌مند شوند.


برگزاری مجلس روضه و عزاداری در نخلستان

برپایی مجلس عزاداری در مسجد طی دهه اول

بخشی‌پور گفت: این روستا دارای ۵۰ - ۶۰ نخلستان است که متناوب در طول دهه برای برگزاری مجلس عزاداری اعلام آمادگی می‌کردند. در مسجد امام حسین(ع) روستا هم در دهه اول شب‌ها مراسم عزاداری برپا بود و حتی یک روز قبل تاسوعا، روز تاسوعا و روز عاشورا نیز دسته‌عزاداری به صورت پیاده‌روی از روستای ما به روستاهای دیگر برگزار شد.

تعداد بازدید : 18

برگزاری مجلس روضه و عزاداری در نخلستان

اقدامات جهادی و عمرانی توسط گروه جهادی روستا

این امام محله با اشاره به اقدامات عمرانی و خدمات اجتماعی صورت گرفته برای روستاییان تصریح کرد: گروه جهادی به نام نورالمبین تشکیل داده‌ایم که تاکنون انجام بخشی از ساخت خانه یک زن سرپرست خانوار، بازسازی سقف منزل یک نیازمند، انجام ایزوگام سقف خانه دو نفر از اهالی و ساخت یک واحد خانه برای خانواده‌ای بی‌سرپرست در روستای شریک آباد را پیش‌برده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمان وقوع سیل سال گذشته در منطقه یکی از پل‌های جاده ترانزیت تخریب شده بود که گروه جهادی ما به مدت سه ـ چهار روز غذای طبخ کرد و به رانندگان وسایل نقلیه و کامیون مانده در راه توزیع می‌کرد. توزیع بسته معیشتی و غذایی نیز ماهانه برای ۳۰ نفر انجام می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین