عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
سازمان هواپیمایی:
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: یک قیمت در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی است که خود سازمان هواپیمایی اعلام کرده هیچ شرکت، آژانس و سایت اینترنتی اجازه ندارد حتی یک ریال از آن قیمت بالاتر بفروشد و اگر این اتفاق بیافتد با مجموعه فروشنده مسلما برخورد خواهد شد.

عقیق: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پروازهای اربعین از ۲۰ تا ۳۱ شهریور انجام می‌شود، گفت: هیچ شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی حق ندارد حتی یک ریال بالاتر از قیمت مصوب ۶ میلیون تومان، بلیت اربعین بفروشد.

میراکبر رضوی در گفتگو با برنامه صبح و گفتگوی رادیو با تکذیب قیمت ۵۸ میلیون تومانی بلیت پرواز تهران - نجف افزود: ما به عنوان مجموعه ناظر و بحث حاکمیتی بر ایرلاین‌ها و مجموعه هواپیمایی کشوری و در کنار اصحاب رسانه وظیفه بزرگی داریم که دغدغه ذهنی این اوضاع اقتصادی کشور را به حداقل برسانیم و مشکلاتشان را بایک سری تیترهایی که بعضی‌ها کمی غیرآگاهانه این کار را می‌کنند کاهش دهیم.

وی افزود: چند ماه پیش بحث قیمت‌ها و کف و سقف قیمت مطرح شد چون سفر عتبات از دغدغه‌های هموطنان است و انشاالله روزهای آینده عازم خواهند شد. یک قیمت در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی است که خود سازمان هواپیمایی اعلام کرده هیچ شرکت، آژانس و سایت اینترنتی اجازه ندارد حتی یک ریال از آن قیمت بالاتر بفروشد و اگر این اتفاق بیافتد با مجموعه فروشنده مسلما برخورد خواهد شد.

رضوی افزود: چنین فروش‌هایی قطعا تخلف است که نهاد نظارتی وجود دارد و وظیفه ما هم این است و خود مردم هم به عنوان کسانی که خدمت می‌گیرند باید به ما اطلاع دهند اما غیر از آن خود سازمان هواپیمایی کشوری بصورت لحظه‌ای در کنار مردم است و حتی روابط عمومی حضور پیدا می‌کنند در فرودگاه‌ها و با مردم صحبت می‌کنند که به کجا سفر می‌کنید؟ و ما قیمت را مقایسه می‌کنیم و اگر ببینیم شرکت یا موسسه‌ای گرانفروشی کرده حق مسافر را برمی گردانیم.

وی افزود: پس از پروازهای حج، از همان لحظه دغدغه ما عملیات و سفر اربعین بود و جلسات مختلفی هم تشکیل شد اولین جلسه رسمی برای این موضوع چند روز پیش در نشست هماهنگی پروازهای اربعین انجام شد و انشاالله از ۲۰ شهریور این سفرها آغاز و تا ۳۱ شهریور پایان می‌یابد. قیمت سفر هوایی عتبات ۶ میلیون تومان است و تاکید شد فروش چارتری پرواز عتبات ممنوع، و فقط سایت شرکت‌های هواپیمایی امکان فروش بلیت عتبات را دارند یعنی حتی سایت‌های اینترنتی مجاز که الان فعالیت می‌کنند مجاز به این فروش نیستند و ممنوع است و فقط شرکت‌های هواپیمایی وارد سایت می‌شوند و ما الان منتظریم شرکت‌های هواپیمایی اعلام آمادگی کنند که برای عتبات کدام یک از شرکت‌ها قرار است پروازهایشان را در اختیار بگذارند و باید برنامه ریزی شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ما سه موضوع داریم که کمی ما را دچار دغدغه می‌کند یکی گرمای هوا، دوم گرد و غبار و سوم همزمانی اربعین با اوج و پیک پایان سفرهای تابستانی است که داریم برنامه ریزی می‌کنیم و اگر الان وارد سایت‌های اینترنتی شوید که هنوز زمان سفرهای اربعین نرسیده بعضی روزها اگر دقت کنید مثلا مسیر تهران به نجف می‌توانید با ۲ میلیون تومان بلیت تهیه کنید یا برگشتش زیر دو میلیون تومان یعنی پایین‌تر از نرخ اعلامی است و در پروازهای داخلی هم همین طور است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین