عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
حجت الاسلام عالی عنوان کرد:
حجت‌الاسلام مسعود عالی گفت: امام تنها کسی است که تمام استعدادهای آدمی در وجود او به فعلیت رسیده است و تمام صفت و اسماء خدا در وجود او رشد کرده است و اگر کسی بنا داشته باشد به خدا برسد، باید خود را به او بسپرد.

عقیق: حجت‌الاسلام مسعود عالی، سخنران مذهبی در مراسم عزاداری شب هشتم محرم هیأت آئین حسینی با این موضوع که «بلاها چگونه انسان را به خدا نزدیک می‌کنند؟» اظهار داشت: در آخرالزمان دو پیوند خانواده و همچنین مومنین با امام را تحت هجمه قرار می‌دهند. اگر جامعه‌ای با امام رابطه‌اش قطع شود، قطعاً از خداوند دور شده است. امامت تنها راه رساندن انسان به خداست و شیطان با تمام عبادت‌هایش بنا داشت با راه دیگری جز این برسد که دور شد.

اگر کسی بنا داشته باشد به خدا برسد، باید خود را به امام بسپرد

عالی با اشاره به اینکه امام تنها کسی است که تمام استعدادهای آدمی در وجود او به فعلیت رسیده است و تمام صفت و اسماء خدا در وجود او رشد کرده است و اگر کسی بنا داشته باشد به خدا برسد، باید خود را به او بسپرد، گفت: آقای قاضی در محله‌ای از نجف زندگی می‌کرد که جوان لاتی به نام قاسم در آن‌جا زندگی می‌کرد که اهل نماز نبود اما ایشان را دوست داشت و هرزمان از کوچه عبور می‌کرد، جلوی ایشان احترام می‌کرد و بلند می‌شد. روزی آقای قاضی ایستاد و گفت مگر نمی‌گویی مرا دوست داری؟ یک کاری به تو می‌گویم آن را انجام بده. بعد فرمودند: امشب بیدار شود و دو رکعت نماز شب بخوان. او گفت: من نماز صبح را بلد نیستم بخوانم نماز شب چگونه است؟ آقای قاضی فرمود: من به تو یاد می‌دهم و بخوان. او گفت من تا ظهر می‌خوابم چگونه بیدار شوم. ایشان گفت من بیدارت می‌کنم.

لاتی که آقای قاضی سر به راهش کرد

این سخنران مذهبی افزود: شب نیت کرد ساعت ۴ بیدار شود و رأس آن ساعت هم بیدار شد و دید حال خوبی هم دارد. رفت سمت حیاط که وضو بگیرد، دلش شکست و گفت: خدایا عده‌ای هستند این موقع شب صدایشان در خانه تو آشناست اما من صدایم برای تو غریبه است. صدقه سر همه خوبان درگاهت، من رو دریاب. دیر آمدم ولی آمدم. همان دو رکعت نماز موجب شد که قاسم از شاگردان خوب آقای قاضی شود. به طوری که بعدها غذای او را تبرکی می‌بردند.

وی گفت: اگر قاسم خود را به آقای قاضی سپرد و اینچنین رشد کرد؛ آقای قاضی که خاک پای امیرالمومنین هم نمی‌شود، اگر کسی خود را به ایشان بسپرد، چه می‌شود؟

خدا اراده کرده ۱۴ معصوم را پاک کند و مابقی مردم را آنان پاک می‌کنند​

عالی با اشاره به اینکه در آیه تطهیر خداوند می‌فرماید فقط و فقط خداوند اراده کرده است که زشتی و پلیدی را از اهل بیت(ع) دور کند، گفت: ما ۱۲۴ هزار انبیاء معصوم داریم چرا خداوند می‌فرماید فقط و فقط این ۱۴ نفر را پاک کرده است و مابقی را این‌ها باید تربیت کنند. اعمال مثل نماز و روزه روح انسان را جلا می‌دهد اما جهت نمی‌دهد بلکه امام، زندگی انسان را جهت می‌دهد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین