عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
عکس و فیلم|
کربلا هم‌زمان با شب اول محرم غرق ماتم شد و مراسم تعویض پرچم‌ گنبد حرم‌ امام حسین علیه‌السلام با حضور هزاران زائر از شهرها و‌ کشورهای مختلف از جمله ایران اسلامی پس از ۲ سال محدودیت برگزار شد.

عقیق: پرچم‌گنبد حرم امام حسین علیه‌السلام هر ساله هم‌زمان با شب اول ماه محرم تعویض می‌شود.

‌‌اما امسال پس از سال‌ها، این مراسم متفاوت از ۲ سال ‌گذشته برگزار شد و در حالی که هزاران عاشق حسینی از شهرها و کشورهای مختلف به کربلا مشرف شده بودند، پرچم سرخ رنگ انتقام گنبد حرم سیدالشهدا علیه‌السلام با پرچم سیاه عزای محرم تعویض شد.

هزاران زائر از نقاط دور و نزدیک پس از نماز مغرب در بین‌الحرمین حاضر شده و منتظر مراسم تعویض پرچم بودند. برخی نیز با توجه به ازدحام جمعیت در فضای بیرونی حرم‌ها نظاره‌گر عزای محرم شدند و با نوای لبیک یا حسین منتظر آغاز مراسم بودند.

تعداد بازدید : 33

حرم امام حسین (ع) رنگ خون گرفت

امسال پرچم گنبد حرم حسینی طی مراسمی با حضور متولیان حرمین شریفین و جمعی از مسؤولان عراقی برپا شد و هر چه هوا تاریک‌تر می‌شد، زائران بیش‌تری نیز به سوی حرم‌های مطهر کربلا می‌آمدند؛ تا جایی که شب گذشته با توجه به خیل جمعیت، تا ساعتی ورودی‌ها به سمت حرم امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام و حتی بین‌الحرمین بسته شد و امکان ورود و خروج زوار از این قطعه از بهشت وجود نداشت.

‌پس از آن چراغ‌های سبزرنگ حرم‌های مطهر خاموش و کربلا به رنگ قرمز درآمد و همه چراغ‌های موجود در حرم‌های مطهر قرمزرنگ شد.

تعداد بازدید : 35

در ادامه فیلمی از تعویض پرچم حرم امام حسین علیه‌اسلام در شب نخست محرم ۱۴۴۴ را مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید : 27

امسال پس از ۲ سال برای نخستین‌بار است که ایرانیان توفیق تشرف به کربلا در ماه محرم را دارند و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و‌ نبود پرواز، ظرفیت کاروان‌های زمینی برای دهه اول محرم بیش از کاروان‌های هوایی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین