عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
در آستانه ماه محرم الحرام:
ششمین نشست جمعی از منبری‌های جوان هیأت‌های کشور در قرارگاه منتظران شهادت قم برگزار شد. آیت‌الله شب‌زنده‌دار در این مراسم گفت: اگر در تبلیغ تنها رضای خدا را مدنظر قرار دهیم، خداوند هم اثربخشی می‌دهد.

عقیق: ششمین نشست جمعی از منبری‌های جوان هیأت‌های کشور در قرارگاه منتظران شهادت پلاک ۳۱۳ جنب مسجد مقدس جمکران قم برگزار شد.

تبلیغ روحانیون در راستای رضایت خداوند باشد

آیت الله شب زنده‌دار عضو شورای نگهبان با اشاره به اینکه یکی از ارزش‌های فطرت بشر، ایثار است، اظهار کرد: انسانی که از نیازهای خود می‌گذرد و به نیازهای دیگران رسیدگی می‌کند، ایثار کرده و بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه تنها در دفاع از مسیر حق، ایثار جایز نیست، عنوان کرد: بنابراین مقام یاور و ناصر ولی خدا یک مقام بسیار بالا و بلند است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اینکه در آیات متعددی هدف از خلقت بیان شده است، مطرح کرد: اما نکته مورد تاکید این است که در هر عملی که وارد می‌شویم بهترین عمل خود را انجام دهیم.

این عضو شورای نگهبان گفت: اگر در مقام تبلیغ تنها و تنها رضایت خداوند را مدنظر قراردهیم، خداوند متعال نیز اثربخشی را به کلام ما عنایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه روحانیون و مبلغین باید دو موضوع تبلیغ و خشیت خداوند را مدنظر قراردهند، خاطرنشان کرد: اگر در مقام تبلیغ تنها و تنها رضایت خداوند را مدنظر قراردهیم، خداوند متعال نیز اثربخشی را به کلام ما عنایت می‌کنند.

آیت الله شب زنده‌دار با اشاره به اینکه روحانیون و مبلغین بدون ارباب نیستند، تصریح کرد: ارباب ما صاحب الزمان(عج) هستند و اگر با اخلاص به ایشان متوسل شویم قطعا دست یاری ما را پس نخواهند زد.

هیأت‌های مذهبی از ظرفیت لطایف قرآنی بهره‌مند شوند

رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر در این نشست با اشاره به اینکه در این سلسله نشست‌ها یک نگاه و محور مشخص وجود دارد، اظهار کرد: نگاه ما این است که امر جهاد تبیین مقام معظم رهبری را اجابت کنیم.

وی با بیان اینکه امسال نخستین محرمی است که می‌توانیم این امر را اجابت کنیم، مطرح کرد: مصادیق و شواهدی که برای منبر محرم نیاز است با یک مشارکت جمعی در این نشست جمع بندی می‌شود.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با اشاره به اینکه امیدواریم در این نشست بتوانیم نهایت استفاده و بهره را ببریم، عنوان کرد: لطایف قرآنی به عنوان یک الگو که بتواند در هیأت‌های مختلف پیاده شود، در این نشست بیان شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در برخی از هیأت‌ها که از لطایف قرآنی استفاده می‌شد، مخاطبین رضایت بسیاری داشته‌اند.

آبفروش از برگزاری کمیسیون‌های مختلف در حاشیه این نشست یاد کرد و گفت: در این کمیسیون‌ها نظرات مختلف به بحث و گفت‌وگو گرفته می‌شود و سپس با ادبیات مناسب به مخاطبین منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نشست فرماندهان عملیات محرم، نقش رزم می‌کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم طی این نشست جلوه‌های زیبایی از این نقش رزم رقم بخورد و بتوانیم از فرصت محرم به بهترین شکل بهره‌مند شویم.

آبفروش با اشاره به طرح روضه خانگی، اظهار کرد: روضه خانگی شبکه نورانی و پربرکت ارزشمندی است که می‌تواند اثرگذاری بسیار بالایی داشته باشد.

وی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه خانه‌ای که در آن روضه خوانده نشود مانند قبور است، مطرح کرد: سنت اصیل روضه‌های خانگی نباید برخی دخالت‌ها خراب شود.

شبکه نورانی و پربرکت روضه‌های خانگی احیا شود

بیر جامعه ایمانی مشعر با اشاره به اینکه تبلیغ روضه‌ خواندن‌های رایگان یک حرکت اشتباه است، عنوان کرد: اگرچه ما با صله‌های بالا نیز مخالف هستیم ولی همین که یک خانواده از مخارج خود حتی بخش کوچکی را برای روضه اختصاص دهد یک نعمت بزرگ است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از روضه‌های خانگی قدمت‌دار در دوران کرونا تعطیل شدند، خاطرنشان کرد: به دنبال بهانه‌ای هستیم که مجددا این روضه‌های خانگی آغاز به کار کنند.

نصرت عام نخستین وظیفه ما است

حجت الاسلام مهدی صرامی یکی از اساتید حوزه علمیه با اشاره به اینکه مهم‌ترین واجب اطاعت و نصرت از ولی است، اظهار کرد: نصرت به دو بخش نصرت عام و نصرت خاص تقدیم می‌شود. نصرت خاص به این معنا است که هر شخصی تمام توانایی خود را در راستای نصرت و یاری امام زمان(عج) استفاده کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نصرت عام به معنای دعوت دیگران به نصرت است، مطرح کرد: نصرت عام اهم تکالیف است چراکه یک ناصر را به پرچم اهل بیت(ع) اضافه می‌کند.

لزوم هم‌افزایی در مسیر نصرت از امام زمان(عج)

حجت‌الاسلام امیری طیبی یکی از اساتید حوزه علمیه با اشاره به اینکه متاسفانه امام زمان(عج) در روزمرگی‌های مردم فراموش شده‌اند، اظهار کرد: امام زمان(عج) دائما به یاد ما و در توجه به ما است.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان ایمان پذیرش ولایت سلطانی امام زمان(عج) است، عنوان کرد: در احادیث و روایات آمده است که اگر این ولایت سلطانی اطاعت شود تمام امور اقامه خواهد شد واگر اطاعت نشود تمام امور روی زمین خواهد ماند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ابتدا باید در موضوع امام شناسی و برنامه‌های امام ورود کرد، مطرح کرد: پس از آن نیز باید ارزیابی شود که حرکت ما در راستای این برنامه باشد.

وی با بیان اینکه نصرت به معنای فهمیدن برنامه عملکردی امام در مسائل مختلف و حرکت در مسیر آن است، خاطرنشان کرد: مبلغین وظیفه دارند در راستای شناسایی و معرفی این برنامه به مخاطبین عمل کنند.

امیری طیبی با اشاره به اینکه در مواردی باید شاهد هم‌افزایی در مسیر نصرت باشیم، تصریح کرد: وظیفه ما در نصرت چیزی جز نصرت اعظم ناصرین امام نیست.

وی با بیان اینکه باید اهم حوائج امام خودمان را بشناسیم، یادآور شد: در این راستا ابتدا باید اعظم ناصرین را بشناسیم و سپس در مسیر همسوسازی خودمان با اعظم ناصرین تلاش کنیم.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اساسا در غیر از این مسیر اقامه توحید میسر نخواهد بود، بیان کرد: سرخط اولویت ما امروز دعوت به نصرت و نصرت اعظم ناصرین است.

کمیسیون‌های تخصصی ایده پردازی تشکیل شد

سید علی حسینی مسئول دفتر منبر جامعه ایمانی مشعر با اشاره به اینکه محوریت این نشست بحث جهاد تبیین بوده است، اظهار کرد: تلاش کردیم در این کمیسیون‌ها به مهم‌ترین موضوع ذیل جهاد تبیین که نصرت عام و خاص ولی عصر(عج) است بپردازیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای این کمیسیون‌ها یک محتوا ارائه شد و سپس روحانیون به ایده‌پردازی مشغول شدند، عنوان کرد: تعداد سه کمیسیون در حاشیه این نشست برگزار شد که هرکدام در حدود دو ساعت و نیم زمان برد.

مسئول دفتر منبر جامعه ایمانی مشعر در پایان تاکید کرد: در این کمیسیون‌ها مستندات تاریخی، روایی و قرآنی بحث نصرت عام و خاص امام زمان(عج) مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

منبری‌های جوان برای محرم آماده شدند/ آیت‌الله شب‌زنده‌دار: تبلیغ برای رضای خدا باشد


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین