عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
فیلم|
نسخه انگلیسی «سلام فرمانده» با عنوان «سلام یا مهدی» با نوای فرشاد اعلایی مداح اهل بیت(ع) تولید و منتشر شد.

عقیق: نسخه انگلیسی «سلام فرمانده» با عنوان «سلام یا مهدی» با نوای فرشاد اعلایی مداح اهل بیت(ع) تولید و منتشر شد.

این نماهنگ را اینجا مشاهده کنید:

تعداد بازدید : 325

نسخه انگلیسی سلام فرمانده براساس ملودی کار اصلی تولید شده است و محتوایش تغییراتی داشته است و نامش را «سلام یا مهدی» گذاشتند.

این نماهنگ در استرالیا، توسط جوانان هیأت حضرت علی‌اکبر(ع) سیدنی تولید شده است که پیش‌تر خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان «هیأت علی‌اکبری‌ها در سیدنی/ نذر ۱۰۰ دلاری برای تأمین شام هیأت» از آن‌ها گفته بود. تولید شده است.

ایرانیانی که در استرالیا هیأت راه‌ انداختند

فرشاد اعلایی، جوان ۳۱ ساله‌ای است که حدود ۱۱ سال پیش به استرالیا مهاجرت کرده است. این جوان زمانی که در ایران حضور داشت، پای ثابت مجالس هیأت‌ها شده بود. او به واسطه تلاش‌های دوستش و بیشتر رودربایستی با او به دلیل دعوت‌های مکررش، گاهی به جلسات هیأت می‌رفت، اما در یک جلسه و پای یک روضه، دلش می‌شکند و اشکی برای امام حسین(ع) می‌ریزد؛ طوری‌که در مناسبت‌ها از ۷ روز هفته، ۵ شب را در هیأت‌ها حضور داشته و دل از هیأت نمی‌کنده است.

اعلایی از ۲۰ سالگی راهی استرالیا شده و حدود ۵ سال است، با دو نفر از دوستانش هیأت جوانان حضرت علی‌اکبر(ع) سیدنی را تاسیس کرده است. او در این باره می‌گوید: «این هیأت را تأسیس کردیم تا بتوانیم جوانان مسلمانی که حب اهل بیت(ع) را دارند، اما امکان حضور در هیأت را ندارند، جذب کنیم و با مبانی شیعه و مکتب امام حسین(ع)  بیشتر آشنا کنیم تا بتوانیم یارانی برای امام زمان(عج) تربیت کنیم. من در ایران به‌واسطه دعوت‌های مکرر دوستم هیأتی‌شدم. از آن روز تلاش کردم در کشور استرالیا نیز همین رویه را برای دوستانی که شاید ارتباطی هم با هیأت و اهل بیت(ع) نداشتند، دنبال کنم و با پیگیری بسیار حتی شده آنان را در رودربایستی قرار دهم تا به هیأت بیایند.»

سلام فرمانده از کجا آمد؟

سرود «سلام فرمانده» کاری از گروه «ماح» «ملت امام حسین (ع)» در لنگرود است که با شعری از سیدمهدی بنی‌هاشمی لنگرودی و اجرای ابوذر روحی به تهیه‌کنندگی حجت‌الاسلام سعید نعیمی، ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ مصادف با نیمه شعبان برای نخستین بار در شهر لنگرود استان گیلان پخش شد و تا به امروز شهر به شهر در ایران اسلامی و حتی فراتر از مرز‌ها رسیده و خود را در دل مردم نیز جا کرده است. ابوذر روحی ۱۱ تیرماه در منطقه ۲۱ تهران در ۲۷۶ اجتماع «سلام فرمانده» حضور پیدا کرده و با مردم این سرود را همخوانی کرد.

تاکنون این سرود در کشورهای مختلف جهان از عراق، آذربایجان، لبنان، بحرین، پاکستان، انگلیس و ... هم همخوانی و حتی نسخه‌هایی از آن خاص برخی از کشورها تولید شده است که می‌توان به نسخه عراقی، نسخه بحرینی و نسخه لبنانی آن اشاره کرد. در این سرودها با الهام از ملودی و شعر سرود «سلام فرمانده» با لحن و فرهنگ خاص این کشورها سرودهایی برای عرض ارادت به امام زمان(عج) تولید شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین