عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۱۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
در روز عیدالله الاکبر در تهران صورت گرفت:
جشن بزرگ «مهمونی ۱۰ کیلومتری» عید غدیر عصر امروز دوشنبه با حضور خیل عظیم عاشقان ولایت در خیابان ولیعصر (عج) تهران برگزار شد.

گزارش تصویری

عقیق: عصر روز دوشنبه 27 تیر 1401 با تمام عصرهای یک روز تعطیل در تهران متفاوت بود. امروز روز عید غدیر خُم بود و می‌بایست خیابان‌های تهران به روال روزهای تعطیل، خلوت، آرام و بی‌ترافیک باشد.

امروز اما از همان ساعاتِ نزدیک به عصر، خانواده‌های بسیاری در سطح شهر دیده می‌شدند که دست فرزندان خود را گرفته و به سمت خیابان ولی‌عصر(عج) حرکت می‌کردند.

امام علی (ع) ,

پدران و مادران دست فرزندان خود را گرفته و گویی به مهمانیِ لذت‌بخشی می‌روند. وعده‌ی همه آنها خیابان ولیعصر(عج) است. خیابانی که از روزهای گذشته آماده‌ی پذیرایی از مهمانان شده است.

حدود 350 موکب‌ از هیأت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی و‌ خدماتی از چند روز پیش در خیابان ولی‌عصر(عج) مستقر شده‌اند. مکان مهمانی هم خیابانی به وسعتِ 10 کیلومتر است؛ یعنی مهمانی از چهار‌راه ولی‌عصر آغاز و به پارک‌وی ختم می‌شود.

 

 

امام علی (ع) ,

ساعت که نزدیک به 18 می‌شود، فوج فوج مردمِ تهران در حال ورود به مهمانی هستند. خیابان‌های منتهی به خیابان‌های ولی‌عصر(عج) هم از سوی نیروهای انتظامی بسته شده است. نیروهای جهادی و بسیجیان بسیاری مشغول تلاش هستند تا خدمتی به مهمانان این جشن بزرگ داشته باشند.

در طول مسیر گروه‌های سرود مستقر شده‌اند. هر گروه برای این روز سرودی را آماده کرده تا برای مردم اجرا کند. اینجاست که می‌توان حاصلِ تلاش‌های صورت گرفته در عرصه سرود، طی سال‌های گذشته را دید.

 

 

امام علی (ع) ,

وقتی ساعت به حدودِ 20 می‌رسد، ستاد مردمی برگزاری مهمانی 10 کیلومتری اعلام می‌کند که جمعیت افراد حاضر در این برنامه از مرز 2میلیون نفر گذشته است. این ستاد از مردم می‌خواهد تا اگردر مسیر این مهمانی حضور ندارند از مراجعه و حضور به خیابان ولی‌عصر خودداری کنند.

از آنجایی که این مهمانی خانوادگی است؛ پس باید فکری هم به حال کودکان می‌شد؛ از این رو شهربازی‌هایی در طول مسیر تعبیه شده تا خانواده‌ها بتوانند بچه‌هایشان را در این شهربازی‌ها سرگرم کنند. گویا در طول این مسیرِ 10 کیلومتری 40 شهربازی تعبیه شده است.

همچنین بسته‌های متنوعی از اسباب‌بازی برای کودکان آماده شده که به آنها اهدا می‌شود.

امام علی (ع) ,

در مسیر مهمانی گروه‌هایی هم مشغول بازی‌های بومی و پهلوانی هستند. این گروه‌ها جذابیت‌های بسیاری برای مهمانان دارند. تقریبا هیچ مهمانی نمی‌تواند از کنارِ هنرنماییِ این گروه‌ها به سادگی عبور کند؛ از این رو دقایقی می‌ایستند و یا در بازی بومی مشارکت می‌کنند یا اجرای حرکات پهلوانی را با ذوق و شوق مشاهده می‌کنند.

امام علی (ع) ,

رسیدن به میدان ولی‌عصر(عج)، جایی برای سلام به فرمانده است. یکی از گروه‌های سرود در این میدان مستقر شده تا سرود معروف «سلام فرمانده» را اجرا کند. آنها این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهند و مهمانان هم همراه با گروه، به فرمانده سلام می‌دهند.
به هر حال نباید فراموش کنیم که این سرودِ موفق، به عنوان سرودِ سال هم انتخاب شده است. یکی از نقاط قوت این سرود، همین ملودیِ روان آن است که به سادگی در ذهن جای می‌گیرد و به راحتی با حضور هزاران نفر، همخوانی می‌شود.

امام علی (ع) ,

به هر روی مسیرِ این مهمانیِ 10 کیلومتری آنقدر جذاب و پر از انرژی بود، که هر گوشه و هر قدمش در ذهنِ آدمی باقی می‌ماند. عاشقانِ ولایت به این مهمانی آمدند تا روز عید غدیر خُم را جشن بگیرند. جشنی به وسعتِ خیابانی 10 کیلومتری و با جمعیتی 2 میلیون نفره که پُر از عشق بود.
عشقی که همه را در کنار هم قرار می‌دهد و نگاه آدم‌ها را پر از مهر می‌کند.

امام علی (ع) ,


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین