عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
حال دعا و راز و نياز يكي از زيباترين حالات بنده است كه اولياي خدا آن را با هيچ چيز معامله نمي كنند. ارتباط با خدا و اميد استجابت دعا آرامش بخش دلها و مايه دلگرمي دعا كننده است.
عقیق: انسان بايد خدا را با تضرع بخواند، يعني با كمال خضوع و خشوع و تواضع روبه سوي او آورد در حقيقت دعا كننده نبايد تنها زبانش چيزي بخواهد، بلكه بايد روح دعا در درون جان و تمام و جودش منعكس شود. پيامبر(ص) مي فرمايد دعا عبادت است.


دعا يكي از بهترين عبادت ها و موجب كمال نفس و قرب به خداوند است. خداوند در قرآن كريم بندگان را به دعا كردن دعوت فرموده و مي فرمايد؛ مرا بخوانيد تا شما را اجابت كنم، كساني كه از عبادت من تكبر ورزند به زودي با ذلت داخل دوزخ خواهند شد.


دعا يكي از وسايل ارتباط با خداوند است كه اين ارتباط عامل موثري در راه خودسازي است. بنده بايد ارتباط خود را با خالق هستي نزديك تر كرده و با زبان خود با خدا سخن گويد تا بر اثر اين راز و نياز شعله اي در او به وجود آيد كه باعث سوزاندن گناهانش شود. رسول خدا(ص) فرمود؛ دعا، اسلحه مومن و ستون دين و نور آسمان ها و زمين است.


دعا منبع عظيم تغذيه روح و نفس انساني است و در سازندگي اثر عجيبي دارد. انگيزه دعا در هر فردي با فرد ديگر متفاوت است و دعاي هر كسي از انگيزه اي متناسب با درجه معرفت و ايمان او ناشي مي شود. عده اي خدا را مي خوانند تا نياز آنان را برآورد و گروهي ديگر از اين فراتر رفته و به مقامي رسيده اند كه خود دعا براي آنان موضوعيت دارد. اين بندگان به امر خدا دعا كرده و او را مي خوانند و از اين راز و نياز لذت مي برند. اين نوع دعاست كه در سازندگي موثر است و بايد تقويت شود.
 
حضرت امير(ع) می فرماید: دعا كليد نجات و گنجينه رستگاري است و بهترين دعا آن دعايي است كه از سينه پاك و دلي پرهيزگار برآيد. و در راز و نياز وسيله نجات است و خلاصي در اخلاص است و چون فزع و بي تابي سخت شود مفزع و پناهگاه خداست.

منبع: مهر
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین