عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
با پایان مناسک حج تمتع، کاروان‌های مدینه دوم از امروز به مدینه منوره مشرف می‌شوند که در نخستین روز ۱۱ کاروان عازم مسجدالنبی (ص) خواهند شد.

عقیق: با پایان مناسک حج تمتع، جمعی از حجاج کشورهای مختلف در حالی که اشک از دیدگانشان جاری است، مشغول طواف وداع هستند.

تعداد بازدید : 28

مسجدالحرام در روزهای اخیر

پایان مناسک حج تمتع و آغاز عملیات بازگشت حجاج

اعمال حج تمتع از هشتم ذیالحجه آغاز شد و زائران پس از حضور در عرفات، در مشعرالحرام بیتوته کرده و وارد سرزمین منا شدند و سه روز در منا حضور یافته و به شیطان نمادین سنگ زدند. در ادامه نیز دوازدهم ذیالحجه به مسجدالحرام منتقل شده و با یاد خدا، سایر اعمال حج تمتع را به جا آوردند.

کاروان‌های مدینه دوم از امروز به مدینه مشرف می‌شوند

از شب گذشته روند انتقال حجاج سعودی به شهرهای خود آغاز شد و  اولین گروه حجاج عربستانی، مکه‌مکرمه را ترک کردند. همچنین روند انتقال سایر حجاج از امروز آغاز می‌شود و حجاج کشورمان که در قالب مدینه دوم بودند، از امروز به مسجدالنبی (ص) مشرف می‌شوند.

بیش از ۱۷ هزار نفر از سهمیه ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفری ایرانی برای حج تمتع، در قالب کاروان مدینه دوم هستند که امروز بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها در قالب ۱۱ کاروان به مدینه منوره مشرف خواهند شد و تا ۱۰ روز آینده این روند ادامه دارد.

تعداد بازدید : 19

مسجدالنبی در ذی‌الحجه ۱۴۴۳

انتقال حجاج به مدینه از طریق اتوبوس‌ها انجام می‌شود و حجاج پس از ۶ روز حضور در مدینه منوره، از فرودگاه مدینه به شهرهای خود باز می‌گردند.

آغاز بازگشت حجاج ایرانی از فردا/ ۱۸ ایستگاه پروازی آماده شدند

همچنین روند بازگشت حجاج ایرانی از فردا ۲۳ تیرماه به صورت رسمی کلید می‌خورد و حجاج از مکه مکرمه به فرودگاه جده منتقل شده و با پرواز شرکت هواپیمایی ایران به کشورمان بازمی‌گردند.

‌همانطور که برای اعزام زائران به سرزمین وحی ۱۸ ایستگاه پروازی پیش‌بینی شده بود، برای بازگشت نیز ۱۸ ایستگاه پروازی در نظر گرفته شده است.

امسال با تدابیر انجام شده، مدت زمان حضور زائران در سرزمین وحی به طور متوسط ۲۸ روز بود. نخستین اعزام زائران به سرزمین وحی از ۲۲ خردادماه آغاز شد و تا نیمه تیرماه ادامه داشت. عملیات بازگشت حجاج نیز از فردا آغاز خواهد شد و تا قبل از ماه محرم همه حجاج به کشور بازمی‌گردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین